Gå til innhold

Temadag på nye Digit 17.07-11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sender du meg tittel, beskrivelse, start- og sluttidspunkt for temdagen? Et beskrivende bilde kan jeg også legge inn :) Så oppretter jeg dette som et "event" der en kan komme med bidrag innenfor tidsvinduet for temadagen.

Lenke til kommentar

Dette høres morsomt ut. Kan du forklare litt om hvordan en tema-dag gjøres i praksis; for oss oss er ferske i forhold til Digit?

Ja det kan jeg.Temadager går hver 14.dag Søndag.Temadagen varer da fra 00.01-23.59 den dagen..med da ett bilde som ligger under temaet.Er vel mest ment som en utfordring,og er utrolig moro disse temadagene.Når så temadagen er over,er det den som har hatt temaet som spørre en annen om han/hun vill finne på ett nytt tema til neste gang det skal være..altså 14.dager senere.Og sånn går det da gjennom året.;)

Lenke til kommentar

Sender du meg tittel, beskrivelse, start- og sluttidspunkt for temdagen? Et beskrivende bilde kan jeg også legge inn :) Så oppretter jeg dette som et "event" der en kan komme med bidrag innenfor tidsvinduet for temadagen.

Tema blir S/H med innslag av farger.Start 17.07-11 kl 00:01 og slutt kl 23:59. Her er også en link: http://www.moderskeppet.se/video/show/detalj-i-farg-med-raw

Og ett bilde som viser hva jeg tenker,men alle motiv er jo lov denne gang;)

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg.Temadager går hver 14.dag Søndag.Temadagen varer da fra 00.01-23.59 den dagen..med da ett bilde som ligger under temaet.Er vel mest ment som en utfordring,og er utrolig moro disse temadagene.Når så temadagen er over,er det den som har hatt temaet som spørre en annen om han/hun vill finne på ett nytt tema til neste gang det skal være..altså 14.dager senere.Og sånn går det da gjennom året.;)

Nettopp. Det høres ut som en form for utfordring, og slikt liker vi. Så ved å presentere tema på forhånd, så får vi tid til å velge et bilde og behandle det. Mens innlevering skjer på temadagen?

Lenke til kommentar

Eventet vil ikke bli tilgjengelig på opplastingssiden før etter starttidspunktet, så det må kanskje promoteres litt bedre, kanskje en egen boks på forsiden som lister opp nåværende og kommende events?

En event-kalender bør nok på plass. Jeg vurderer å arrangere årets augustfest som event; men da bør nok det være en eventkalender på plass.

Lenke til kommentar

Eventet vil ikke bli tilgjengelig på opplastingssiden før etter starttidspunktet, så det må kanskje promoteres litt bedre, kanskje en egen boks på forsiden som lister opp nåværende og kommende events?

En event-kalender bør nok på plass. Jeg vurderer å arrangere årets augustfest som event; men da bør nok det være en eventkalender på plass.

Og, skal augustfesten være én eller fire events? :)

Lenke til kommentar

Nettopp. Det høres ut som en form for utfordring, og slikt liker vi. Så ved å presentere tema på forhånd, så får vi tid til å velge et bilde og behandle det. Mens innlevering skjer på temadagen?

Helt riktig det;)

Da har jeg opprettet en kjapp side: http://digit.terje.r...lleri/event/-/5

Eller som på gamle digit..en kalender?

Ser linken din,og tema slutter vel samme dag?Sikkert bare jeg som henger meg opp i datoen :roll:

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Da flytter jeg tema S/H med innslag av farger fra gamle Digit til nye Digit. Se link how to: http://www.moderskep...-i-farg-med-raw

For de som ikke skulle ha PS så har vel alle red.programmer funksjonen Magic Wand/Quick Selection Tool.Så da er det bare å markere det en vil beholde fargen på,innvers og du converterer så til s/h..og du er i mål;)

Skal vel saktens greie å ordne et bidrag uten redigeringsprogram trur eg.... Noen kompakter bl.a. har jo denne effektmuligheten innebygd.... Uansett et artig og utfordrende tema du har valgt Jan Erik! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er litt treg.. :innocent:

Er dette en redigeringsutfordring fremfor en fotograferingsutfordring? Mener med det å spørre om det ikke er noen krav at bildet er tatt i forbindelse med temaene, men at arkivdykk er tillatt?

Ingen regler, heldigvis, men sluttresultatet bør ha en viss assosiasjon til temaet. Denne gangen blir det en redigeringsutfordring, men om jeg ikke husker feil har vi hatt "Rett fra kameraet" som tema også.

Lenke til kommentar

Er dette en redigeringsutfordring fremfor en fotograferingsutfordring? Mener med det å spørre om det ikke er noen krav at bildet er tatt i forbindelse med temaene, men at arkivdykk er tillatt?

Ingen regler, heldigvis, men sluttresultatet bør ha en viss assosiasjon til temaet. Denne gangen blir det en redigeringsutfordring, men om jeg ikke husker feil har vi hatt "Rett fra kameraet" som tema også.

Så riktig så riktig..hadde egentlig tenk å ha JPEG som tema..altså tatt bilde i JPEG og ingen behandling hadde vært lov..men så kom jeg over denne teknikken da vet du..hehe ;)

Lenke til kommentar

Så riktig så riktig..hadde egentlig tenk å ha JPEG som tema..altså tatt bilde i JPEG og ingen behandling hadde vært lov..men så kom jeg over denne teknikken da vet du..hehe ;)

Hei Jan :w00t:

Her tror jeg kanskje det blir litt laber deltakelse - har alle denne muligheten - kan alle dette på hvilket som helst etterbehandlingsprogram? :nei:

Dette blir spennende

RAK-foto ;)

Lenke til kommentar

Tror nok du vil finne att det ligger en stor fotograferingsutfordring her også..for denne teknikken passer ikke på langt nær,på alle motiver ;)

Lenke til kommentar

Hei Jan :w00t:

Her tror jeg kanskje det blir litt laber deltakelse - har alle denne muligheten - kan alle dette på hvilket som helst etterbehandlingsprogram? :nei:

Dette blir spennende

RAK-foto ;)

Skal ikke påstå att alle ikke PS programmer har magic wand/quick selection tool,men de jeg har vært borti har det,så ser ikke det som ett problem..men ser hva for utfordringer det kan gi.Og det er vel litt av meningen med disse temadagene? ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...