Peroy Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Qualcomms fremtidsplaner for deres prosessorer til mobiltelefoner er lekket, og vi har heftige saker i vente. 2.5 GHz prosessorer innen to år Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Stakkars, stakkars batteriene. En halvtimes bruk og før vi må lade våre smarte telefoner? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Høyere frekvens må ikke på død og liv bety høyere strømforbruk. Regner med at Qualcomm krymper arkitekturen og gjør andre tiltak for å senke forbruket? Lenke til kommentar
hce Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 TI har jo også gode planer med sin OMAP-plattform; ganske snasen den OMAP5 prosessoren http://www.ti.com/ww/en/omap/omap5/omap5-platform.html Lenke til kommentar
DBM Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Foreslår at dere leser korrektur på nytt Endret 7. juli 2011 av DBM Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Stakkars, stakkars batteriene. En halvtimes bruk og før vi må lade våre smarte telefoner? Med mer kraft tar det mindre tid å utføre en operasjon slik at den bruker til syvende og sist mindre strømforbruk. Samtidig så utvikles det mindre og mindre CPU kjerner som bruker mindre strøm. Skjermene og trådløse teknologiene bruker mindre strøm. Mhz frekvensen kjøres heller ikke konstant på full styrke. Kun når det er nødvendig. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Dessuten er det langt mer strømsparende å bruke 500 MHz på to kjerner, enn det er å kjøre 1 GHz på en kjerne. Quadcores vil bruke enda mindre strøm. Jeg sitter med Galaxy S II, og batteritiden der er flott. Jeg kan spille en hel dag, og på slutten av dagen må jeg jo lade, men det er fordi den er under 50% og ikke vil holde et døgn til. Stort sett mellom 30% og 10% igjen når jeg legger meg etter mange timers spilling. Jeg er HELT sikker på at det vil endre seg dersom jeg spiller spill som faktisk krever dualcore, derimot Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 1080p @ 60 FPS og 30 MP kamera? Ja takk, så lenge det er god kvalitet og det går an å holde telefonen uten å få tredjegrads forbrenning. Lenke til kommentar
Xito Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Er det noen spesiell grunn til at mobil CPU'er utvikler seg så mye fortere enn desktop CPU'er? Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Noen som har et eksempel på et spill e.l. som får skikkelig kjørt prossessoren i SGS2? Ville ikke likt å sitte her med masse ubrukelig kraft. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Synd at batteriutvikling ikke følger samme fotspor som annen-teknologisk-utvikling :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvor lenge til de kommer med vannkjøling? Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Synd at batteriutvikling ikke følger samme fotspor som annen-teknologisk-utvikling :/ Jo det gjør den. Er det noen spesiell grunn til at mobil CPU'er utvikler seg så mye fortere enn desktop CPU'er? Her er det ikke intel som dominerer. Intel har hatt full kontroll på x86 arkitekturen. Nå er det lenge igjen før disse 2.5ghz kan måle seg med 2ghz prosessorene til Intel. Det er veldig stor forskjell på ytelse. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Synd at batteriutvikling ikke følger samme fotspor som annen-teknologisk-utvikling :/ Jo det gjør den. Hvordan kan du mene det? For 10 år siden kunne vi ha en mobil på i 4-5-6 dager uten at den måtte lades, men idag varer en gj-snittlig smarttelefon 1 døgn, kanskje 1,5 hvis du er heldig. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 I dag ser man på HD video, leser på nettet, spiller spill, hører på musikk, bruker GPS osv, iforhold til når man før i tiden bare sendte sms og ringte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg