Koonlani Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei, har noen spørsmål om venteliste til vgds. Ligger som nummer 8 på venteliste på en skole. - Er det mulig at jeg rykker nedover til 9 eller mer?(Hva gjør at jeg evt. rykker ned på lista?) Fikk tilbud på førstevalget av linje, men 3. valget på skole. - Om jeg takker nei til skolen(som jeg har gjort), og alikavell ikke kommer innpå 1. valg. Vil jeg få tilbud om andre linjer? Om jeg sier nei til alle tilbud, og skoledagene starter, vil jeg forsatt ha rett på skolegang? Hvordan blir det? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Ligger som nummer 8 på venteliste på en skole. - Er det mulig at jeg rykker nedover til 9 eller mer?(Hva gjør at jeg evt. rykker ned på lista?) Nei Fikk tilbud på førstevalget av linje, men 3. valget på skole. - Om jeg takker nei til skolen(som jeg har gjort), og alikavell ikke kommer innpå 1. valg. Vil jeg få tilbud om andre linjer? Du vil få tilbod om val to, om du rykkjer opp frå ventelisteplass til vanleg plass her. Ellers nei. Om jeg sier nei til alle tilbud, og skoledagene starter, vil jeg forsatt ha rett på skolegang? Hvordan blir det? Du har rett til eitt av tre val, og du har sjølv valgt å takka nei til val tre, så då er retten tapt. Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Takker for svar! Vil jeg forsatt få tilbud om valg 2, ettersom jeg står på ventelisten for valg 1? Vil bare inn på annen skole, samme linje. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Om du VIL få kan eg ikkje seia noko om, men formelt er det ikkje noko i vegen for å få det, om du rykkjer opp til "kanditatplass" der og framleis har "ventelisteplass" på val 1. Når du no takka nei til val 3 er eit av dei tre vala dine stroke. Dei to andre lever like godt, og med prioriteringa val 1 framfor val 2. Då får du beste mogelege tilbod på val 1, evt beste mogelege tilbod på val 2 om det kan reknast som betre tilbod enn tilbodet du får på val 1 (i praksis skuleplass i staden for ventelisteplass, eller verkeleg høg ventelisteplass (1.-2.) framfor lågare plass). Du får altså ikkje eit tilbod om 8. plass på venteliste på val 1 og 12. plass på venteliste på val 2, men du kan godt få tilbod om til dømes 5. plass på venteliste på val 1 og skuleplass på val 2 ved neste tildelinga. Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Tusen takk for utfyllende svar! Nå forstår jeg bedre! Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Er det mulighet for å ligge på venteliste på flere linjer samtidig? Egentlig har jeg bare lyst å gå på skolen her jeg bor, samme hvilken linje.(Vet foreløpig ikke hva jeg egentlig vil) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Mitt tilfelle: Venteliste 15 av 15 plasser på Medier og kommunikasjon. Venteliste 5 på Idrett. Kom inn på Elektro. Når skola starta var jeg på venteliste 9, og gikk på elektro i en uke, så ringte de og spurte om jeg ville inn på Idrett, jeg takket nei. 3 dager senere, hadde 5 stykker slutta på Medier og kommunikasjon, og jeg kom til 4 på venteliste plass, 4 stykker takket nei, og jeg kom inn på medier. Så takk ja til venteliste, og TAKK JA TIL EN SKOLEPLASS! Endret 8. juli 2011 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Mitt tilfelle: Venteliste 15 av 15 plasser på Medier og kommunikasjon. Venteliste 5 på Idrett. Kom inn på Elektro. Når skola starta var jeg på venteliste 9, og gikk på elektro i en uke, så ringte de og spurte om jeg ville inn på Idrett, jeg takket nei. 3 dager senere, hadde 5 stykker slutta på Medier og kommunikasjon, og jeg kom til 4 på venteliste plass, 4 stykker takket nei, og jeg kom inn på medier. Så takk ja til venteliste, og TAKK JA TIL EN SKOLEPLASS! Hvordan kan jeg havne på venteliste på flere linjer samtidig? Eller må jeg få tilbud fra en skole først? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Nei, du kommer alltid på venteliste på det spesifiserte valget du valgte når du søkte? Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Fant ut at man ikke kunne ligge på venteliste til lavere ønsker. La oss si at jeg søkte 1. tip, 2. byggfag og 3. helse. Om man får tilbud ved byggfag kan man ikke ligge på venteliste til helse(Uavhengig hvilken skole man kom inn på). Og om man fikk tilbud ved 1. valget, kan man ikke ligge på venteliste til lavere ønsker. Takker for hjelp! Har nå takket ja til å gå 1. valget mitt ved drittskole.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå