Smaug Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei har et Lan med oppkobling til internett. Opplever at en maskin tar det meste av oppkoblingen. Så jeg tenkte å sette opp en server som skal styre dette (hvis det ikke finne andre måter da), og da tror jeg at jeg trenger et program som skal styre dette. Finne det et slikt program og hva heter det? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har du Telenor ADSL? Da hjelper det lite med begresning. Når en annen maskin f.eks laster ned på 1 kB/s på KaZaA eller laster opp noe vil du oppleve treigt nett. Lenke til kommentar
iktfreak Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har du en router? Routere har en tendens til å route all nett-speed til en maskin, uten å dele resursene når en ny maskin blir slått på. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei har et Lan med oppkobling til internett. Opplever at en maskin tar det meste av oppkoblingen. Så jeg tenkte å sette opp en server som skal styre dette (hvis det ikke finne andre måter da), og da tror jeg at jeg trenger et program som skal styre dette. Finne det et slikt program og hva heter det? Har du søkt på forum om dette? Det finnes et utall tråder om dett, også forslag til Linux-bokser som deler helt likt til alle i lan'et. Eks: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ling+bredb%E5nd Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 det skal ikke være veldig vanskelig i linux med ip-tables og overvåking og tildeling av båndbredde. men det krever endel linux kunnskaper.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå