Gå til innhold

[Løst] På jakt etter kamera

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter kamera, men er litt usikker på om det blir Digitalkamera eller Speilrefleks. Har sett litt på Canon's Powershot sx210 (http://www.akam.no/artikler/14x_zoom_i_lomma/74779) og syns den ser veldig god ut. Er ikke noen proff fotograf og kameraet er bare tenkt på til å ha med rundt og fange fine minner, så tror ikke speilrefleks er noe for meg da. Men kan noen med gode tips til et godt Digitalkamera gi dem til meg så hadde jeg blitt veldig fornøyd.

PS: budsjett på max 2500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SX210 er et ok kamera, men batterikapasiteten er ikke mye å rope hurra for. Blei rimelig skuffa de første gangene jeg lada batteriet, og det ikke holdt til mer enn 70-80 bilder. Har bedra seg vesentlig siden da, men synes fortsatt det er dårlig. Er ikke i nærheten av de 260 bilder som oppgis f.eks. av ITPro i deres test.

Lenke til kommentar

Se på CANON SX230, etterfølger til SX210.

Merkelig nok, selges til NOK 1995,- på Elkjøp og Lefdal (nettbutikk). Men det er mulig å få samme pris i butikken (fikk det til).

Lykke til!

Det er bare å si at det er billigere på nettbutikken, og da får du den til nettpris.

Men takk, skal kjekke det ut.

Endret av Androidman
Lenke til kommentar

Begynner ikke Canon S95 å bli litt "gammelt" snart, ble utgitt for ca 2 år siden?

Det kommer nok en S100 til høsten. Men tror ikke den bringer noen reelle forbedringer. Kanskje noen fler megapiksler (som man ikke har bruk for), eller touchskjerm, som er noe drit.

Lenke til kommentar

Jeg har Canon S95 og er veldig fornøyd. Responsen er god og meget bra bildekvalitet for pengene. God kvalitet på selve huset og alle hjul og knapper.

Noen testbilder jeg har tatt her CANON S95

Enig, har S95 selv og er rimelig imponert, særlig når man tar størrelsen med i betraktningen (jeg bruker det som lommekamera når jeg ikke kan ta med meg speilrefleks). Videofunskjonen er og etter min erfaring godt brukendes.

Tor

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er på jakt etter kamera, men er litt usikker på om det blir Digitalkamera eller Speilrefleks. Har sett litt på Canon's Powershot sx210 (http://www.akam.no/artikler/14x_zoom_i_lomma/74779) og syns den ser veldig god ut. Er ikke noen proff fotograf og kameraet er bare tenkt på til å ha med rundt og fange fine minner, så tror ikke speilrefleks er noe for meg da. Men kan noen med gode tips til et godt Digitalkamera gi dem til meg så hadde jeg blitt veldig fornøyd.

PS: budsjett på max 2500,-

jeg har cannon 550d å liker det veldig bra(speilrefleks) men for deg ville jeg ambefale deg canon 1000d til ca 2000,-

ellers kan du kjøpe et lite kamera fra lumix som tåler vann og støt, jeg har faktisk det å, jeg er veldig fornøyd med det, det tar herlige bilder, kan filme i HD å mye fler funksjoner :D

http://www.netonnet.no/art/foto/kompaktkamera/sportskamera/panasonic-dmc-ft3orange/150938.4558/ <------lumix kamera

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jakten er over! Endte opp med Canon Powershot S95 og er storfornøyd!

Ville vente på Powershot S100, men siden den trolig kommer i november og jeg skal til London på Onsdag så måtte jeg ta S95 i stede. Takker alle som har sendt inn forslag og tips om kameraer, og spesielt takk til de som fikk meg til å velge S95.

Lenke til kommentar

Ville vente på Powershot S100, men siden den trolig kommer i november og jeg skal til London på Onsdag så måtte jeg ta S95 i stede. Takker alle som har sendt inn forslag og tips om kameraer, og spesielt takk til de som fikk meg til å velge S95.

Gratulerer med nytt kamera. Venter selv på S100 som jeg har bestemt meg for.

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera. Venter selv på S100 som jeg har bestemt meg for.

Takk, og får håpe S100 ikke kommer om så alt for lenge ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...