Yawa Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg har en <div> rett over en tabell som beskriver fargekoder i en tabell. Det jeg ønsker å oppnå når brukeren begynner å scrolle nedover siden, er at denne <div>'en skal følge med til toppen av vinduet, men så låse deg der og være synlig hele tiden... Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? OBS: <div>'en skal ikke låses til toppen hele tiden da den ikke er lokalisert på toppen i utgangspuktet, men litt nedpå siden (varierer). Lenke til kommentar
agrimsrud Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Greieste er å bruke javascript. Har skrevet en liten funksjon i jQuery. Sikkert ikke feilfri, men bør funke greit nok. Kan testes her. Legg flg. i <head>: <style type="text/css"> .fixed { position:fixed !important; top:0 !important; margin:0; } </style> <script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script> <script type="text/javascript"> $(function() { jQuery.fn.festTilToppen = function(opts) { var $w = $(window), $e = this, ot = $e.offset().top; $w.scroll(function(){ if( $w.scrollTop() > ot ) { $e.addClass("fixed"); } else { $e.removeClass("fixed"); } }); }; // Her endrer du #top med ID til det // elementet som skal låses til toppen $("#top").festTilToppen(); })(jQuery); </script> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå