Børre Eirik Helgerud Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Oter Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Fantastisk flott bilde. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Et meget godt bilde med gode kontraster og farger, samt meget god skarphet:) Det eneste som (i mine øyne) trekker litt ned er øyekontakten - da det får en til å miste litt av følelsen om at dette er tatt utenfor kontrollert område. Man får litt følelse av at oteren er vant med mennesker. Lenke til kommentar
Børre Eirik Helgerud Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Takk skal dere ha! Jeg har fått samme direkte blikket fra en fiskeørn og jeg liker å få en viss kontakt om det så et brøkkdel av et sekund! Dette er et pluss iflg den kjente naturfotografen Brutus Østling. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Angående fugler så er jeg enig med deg og kanskje også denne beveren, men generelt når det gjelder rovdyr ihvertfal så har jeg hørt at øyenkontakt ikke er en fordel bildemessig, men de lærde strides vel her også Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg syns iallefall at dette bildet kledde øyekontakten. Mulig det er fordi dyret fyller hele bildet på en så fin måte. Om det hadde vært et annet bilde, med mer luft rundt, sånn at man fikk følelsen av å stå "på avstand", kanskje som i et miljøbilde, så ville kanskje øyenkontakten vært et minus. Lenke til kommentar
Børre Eirik Helgerud Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Det er jo ingen fasit her,men det vår visuelle oppfatning av hva som fungerer! Østling er såpass anerkjent og med mange priser for sine bilder at jeg velger å lytte til ham! Men kanskje om en tid mener jeg noe annet. Akkurat nå synes jeg øyekontakt her er det beste Morsomt med forskjellige oppfatninger og slik skal det være! Lenke til kommentar
Børre Eirik Helgerud Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Glemte å si at det er en oter. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg skal ikke legge meg opp i de lærdes diskusjon... Men personlig synes jeg øyekontakten var det som gjorde dette bilde spessielt. Utover det, sitter det tekniske som et "skudd" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Glemte å si at det er en oter. Nå er vel bildetittel oter, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg