ellipsis Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hei! Dette har sikkert blitt diskutert før, men vil ta det opp. Ser i fler og fler annonser at det står lønntrinn fra xx-xx. Hvis noen av dere kan åpne lønntrinnene for Oslo, så kan jeg vise dere. I en annonse står det f. eks Lønn: Lønnstrinn 10-20 Det betyr da at man minimum starter på lønnstrinn 10 og ikke 1? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Du kan evt starte enda høyere enn 10 ut i fra erfaring, men ja. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Det betyr at stilligen er normert til lønnstrinn xxx - yyy. Det behøver ikke bety at du som nyansatt for lønn i henhold til lønnstrinn xxx. Dette avhenger av erfaring. Lenke til kommentar
ellipsis Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Du kan evt starte enda høyere enn 10 ut i fra erfaring, men ja. Takk, men da slår vi fast at i dette eksemplet så starter lønnen på minimum lønnstrinn 10 Takk Lenke til kommentar
ellipsis Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Det betyr at stilligen er normert til lønnstrinn xxx - yyy. Det behøver ikke bety at du som nyansatt for lønn i henhold til lønnstrinn xxx. Dette avhenger av erfaring. Okei :S Teller da all erfaring fra annen jobb tidligere? Jeg skal nå bytte yrke til noe absolutt helt annet enn det jeg er utdannet som, har aldri jobbet med det jeg skal begynne med nå. Betyr det da i verste fall at jeg evt. kan starte på lønnstrinn 1? Endret 6. juli 2011 av ellipsis Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 I en annonse står det f. eks Lønn: Lønnstrinn 10-20 Det betyr da at man minimum starter på lønnstrinn 10 og ikke 1? Heilt rett. Finn arbeidsgjevar her ein person han kan tenkja seg å by stillinga, er rommet for å diskutera lønn ein stad mellom lønstrinn 10 og lønstrinn 20. Arbeidsgjevar er innstilt på å gje einkvar som han reknar tenleg for stillinga minst som trinn 10. Vidare tilbod/diskusjon vert eit spørsmål om ansiennitet arbeidsgjevar vektlegg og spesielle kvalifikajonar som tilseier meir, men ingen kan venta tilbod over trinn 20. Lenke til kommentar
ellipsis Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 I en annonse står det f. eks Lønn: Lønnstrinn 10-20 Det betyr da at man minimum starter på lønnstrinn 10 og ikke 1? Heilt rett. Finn arbeidsgjevar her ein person han kan tenkja seg å by stillinga, er rommet for å diskutera lønn ein stad mellom lønstrinn 10 og lønstrinn 20. Arbeidsgjevar er innstilt på å gje einkvar som han reknar tenleg for stillinga minst som trinn 10. Vidare tilbod/diskusjon vert eit spørsmål om ansiennitet arbeidsgjevar vektlegg og spesielle kvalifikajonar som tilseier meir, men ingen kan venta tilbod over trinn 20. Ja det har jeg lest, om at den ikke overstiger den grensa som er satt som maks. Er bare redd for det minste lønnstrinnet ettersom jeg skal starte med noe totalt annet enn det jeg gjør nå. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er bare redd for det minste lønnstrinnet ettersom jeg skal starte med noe totalt annet enn det jeg gjør nå. Finn arbeidsgjevar kvalifikasjonane dine verkeleg interessante vil tilbodet vera minst steg 10, same kva du har gjort før. Er situasjonen at "eigenleg vil me slett ikkje ha NN, for han/ho ER eigentleg ikkje "god nok" for stillinga - me berre MÅ ta NN, av di me har ikkje andre søkjarar" kan du få lågare tilbod. Då bør du sjølv vurdara NØYE om du trur du har noko i den stillinga å gjera i det heile - det er vel særs lite truleg i lengda. Lenke til kommentar
ellipsis Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Er bare redd for det minste lønnstrinnet ettersom jeg skal starte med noe totalt annet enn det jeg gjør nå. Finn arbeidsgjevar kvalifikasjonane dine verkeleg interessante vil tilbodet vera minst steg 10, same kva du har gjort før. Er situasjonen at "eigenleg vil me slett ikkje ha NN, for han/ho ER eigentleg ikkje "god nok" for stillinga - me berre MÅ ta NN, av di me har ikkje andre søkjarar" kan du få lågare tilbod. Då bør du sjølv vurdara NØYE om du trur du har noko i den stillinga å gjera i det heile - det er vel særs lite truleg i lengda. Okei, men da må jeg jo bare gjøre ett helt sykt intervju da slik at jeg får dem til å like meg Men tusen takk for tydelig svar Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Okei, men da må jeg jo bare gjøre ett helt sykt intervju da slik at jeg får dem til å like meg Eit intervju er ikkje spørsmål om å lika, det er eit spørsmål om å overtyda hin parten at om at du har arbeidskraft å selja med minst like god kvalitet på ymse område som hin parten har som krav for å kjøpa arbeidskraft. Det er viktig nok at ein seljar ikkje vert mislikt, men utover det er nok fleirtalet av "arbeidskjøparkundane" meir opptekne av kva du har å by på enn av kor vidt dei eigentleg likar deg eller ikkje som person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå