Gå til innhold

nytt gamer oppsett til ca 15.000

Anbefalte innlegg

jeg kunne trenge litt hjelp med å sette sammen en pc, det er nå ca 3år side jeg sist plukket ut deler til en pc og jeg har ikke hatt tid til å følge med....

Det jeg har kommet fram til er dette oppsette men jeg er litt usikker på om det passer helt sammen, og om det eventuelt er noe som passer bedre.

Asus Maximus IV Extreme

Intel Core i7 2600K

G.SKILL Ripjaws 4GB DDR3 Kit

Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair Obsidian Series 800D

Corsair AX 1200W

Skjermkort:

MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

eller

Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX

Harddisk, skjerm, tastatur og mus har jeg.

er det noen stor fordel med SSD i forhold til pris....

Pris er ca 15.000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Dette her var dyre komponenter.

Har du tenkt å klokke heftig?

Viss ikke så finner du et hovedkort til 12-1300kroner.

Ang CPUen. Viss du ikke er en pro redigerer og renderer mye, så er 2600K bortkastet penger. Du får like god ytelse med en 2500K og penger spart.

Ram.

Hva skal du med så dyre brikker? Finn heller dei billigste du kan, for ram hastigheten har så og si ingenting å si på spill, å du trenger ikke rambrikker med kjøleelement, da rambrikkene ikke blir varme i det hele tatt.

PSU.

Så stor PSU trenger du ikke enn at du har tenkt å kjøre 3 stk GTX 580. Gå ned et par hakk til 850Weren, Den holder leeenge.

Kabinettet.

Kabinettet er jo en smaksak. Men det kabinettet der er laget for vannkjøling.

Skjermkort.

Gå for MSI sitt du, da MSI sine kort er blandt dem beste som er der ute på markedet nå. Dem bytter ut komponentene med kvalitetskomponenter som gjør at du kan klokke skjermkorte i dem lange og breie og dem har satt på en veldig effektiv kjøler som lager lite støy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

P8Z68-V hovedkort.

Billigste 1600MHz RAM du finner. RAM har null og niks å si for ytelsen så lenge det er 1600MHz eller over. Hoppet fra 1333 til 1600MHz tilsvarer 1-3%, etter dette er det forsvinnende pris/ytelse.

Bytt kabinett til noe som faktisk fungerer til luftkjøling. 800D har mindre luftflyt enn et ITX-kabinett som Fractal Design Array R2...

Antec Kühler H2O 920 eller H80 er nok et enklere valg i forhold til montering i andre kabinetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...