Graani Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Halloen! Nå har vi fått inn en ipad i huset, men den trådløse rekkevidden er ikke veldig lang. Vi bor i et ganske stort gårdshus, og veggene her er veldig tykke. Lurte da på om dere har noe forslag til å forbedre rekkevidden? Hovedsakelig så tenkte jeg på å få dekning ut på verandaen, og vurderer da å sette opp en ekstern antenne utvendig over verandaen. Ettersom verandaen er "midt på huset" så trur jeg dette kanskje holder? Har et modem fra Telenor (zyxel p2602hwt). Er det mulig å sette en ekstern antenne på denne? Det må ikke være en ekstern antenne, alle forslag er velkomne Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 du trenger nok: http://en.wikipedia.org/wiki/MIMO Så har du ikke en slik router, med flere antenner så er nok eneste forslaget å ha routeren i nærheten av vindu eller slik den dekker på størst området. Muligens lengere antenne hjelper litt på avstand men neppe noe hvis man har flere brukere. Lenke til kommentar
Graani Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Takker for svar Har du noen anbefalinger om hva jeg burde gå for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå