Mystikus Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 DEKADANSE Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Kåre S. Pedersen Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Du blir den første jeg tester ut score på, Birger! Liker farger og lys i samspillet her. Kanskje noe hardt lys, og en rund "bluret kule" i bakgrunnen forstyrrer litt mye. Ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i hvor skarpheten skal sitte. Vel og merke en rask smaksrapport fra meg. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Takk for ditt innspill, Kåre:) ! Jeg fant vel ut at lyset i bakgrunn skapte liv så jeg lot det være slik. Angående skarpheten så kunne jeg nok valgt en mindre blender og angående lyset så er det jeg som forsøker å venne meg til å bruke blitz. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Fargene, lyset og kompet er tiltalende og harmonisk. Nå kan jeg lite, eller egentlig, ingen ting om makro fotografering. Vet heller ikke om dette kan kalles makro. Men det jeg lurer på, er om det ikke hadde vært mulig å få et større fokusområde? Personlig synes jeg fokusområdet her blir veldig snevert. Men det er kanskje slik det skal være på denne type fotografier? Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Her kunne enten blender vært en del større så kun en av blomstene ble i fokus eller så kunne jeg valgt en mindre så alt ble i fokus. Takk for din konstruktive og hyggelige tilbakemelding, Wasco:-) ! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Her kunne enten blender vært en del større så kun en av blomstene ble i fokus eller så kunne jeg valgt en mindre så alt ble i fokus. Takk for din konstruktive og hyggelige tilbakemelding, Wasco:-) ! Jeg merket meg at du har brukt samme blenderåpnin og samme objektivet på "Klokker" Men på det bilde har du et større fokusområdet. Så jeg lurte bare på sammenhengen, og hvorfor fokusområdet var så ulikt på de to bildene. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Her kunne enten blender vært en del større så kun en av blomstene ble i fokus eller så kunne jeg valgt en mindre så alt ble i fokus. Takk for din konstruktive og hyggelige tilbakemelding, Wasco:-) ! Jeg merket meg at du har brukt samme blenderåpnin og samme objektivet på "Klokker" Men på det bilde har du et større fokusområdet. Så jeg lurte bare på sammenhengen, og hvorfor fokusområdet var så ulikt på de to bildene. På bilde av klokker så er avstand til fokuspunktet 10cm kortere. De to avblomstrete ballblomene er i forskjellig avstand til kamera og derfor noe verre å få til adekvat dybdeskarphet Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 På bilde av klokker så er avstand til fokuspunktet 10cm kortere. De to avblomstrete ballblomene er i forskjellig avstand til kamera og derfor noe verre å få til adekvat dybdeskarphet Så lærte jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg