Morten A Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hei der! Har nettopp fått en ny HP DV-6 6071. Veldig fornøyd med maskinen til den prisen jeg fikk! Har hatt liggende en SSD disk på 80gb ubrukt ca 6mnd. er en Intel. Etter å ha byttet bort snurredisken, til ssd ble det litt små problemer. Har oppdatert BIOS+FRIMWARE til Pcen og SSDn. Problemene er følgende. 1. Oppstart av og til kan det ende i bluscreen med kode 0x0000007B. 2. Slå av pcen. Kan slå av programmene og windows 7. men det mekaniske sviver fortsatt og lys. 3. Dvale og Hvile funker. men får aldri liv i pcen igjen da... 4. Alt funker med snurredisken smertefritt! Men SSDn er jo villt mye raskere enn snurredisken! hva bør jeg leite etter? HP sin bios er veldig begrensa, finner ikke AHCI enabled feks. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Feilmeldingen er en OS feilmelding. Legg nytt OS på SSD, selvfølgelig med disken koblet til maskinen. Sett først diskkontroller til ACHI Endret 6. juli 2011 av Pastafarian Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Feilmeldingen er en OS feilmelding. Legg nytt OS på SSD, selvfølgelig med disken koblet til maskinen. Sett først diskkontroller til ACHI Ja, men i BIOSen til HP finner jeg ingen AHCI Endret 7. juli 2011 av Morten A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå