Gå til innhold

Kampen mot vandaliserende monstermaster fortsetter.

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke helt vitsen med å henge ut arbeiderene fra Statnett. Det er ikke de som har gjort et vedtak om å bygge mastene, de gjør jobben sin.

Ikke forstår jeg meg på demonstrantene heller. Det er gjort et politisk (og demokratisk) vedtak, da er det tull at en så liten gruppe skal lage så mye problemer.

Hele prosessen er jo korrupt og hva angår vedtak: Hvem gikk inn for de siste 30 årenes innvandringspolitikk? Ikke folk flest i hvert fall. Så ikke kall slike avgjørelser reellt demokrati.

her lukter det FRP lang vei. i teorien er det du sier sant, men innvandringspolitikken er besluttet av folkevalgte, og representerer et flertall i stortinget, (jeg vet at 'folk flest' er uenige i beslutninger, men slik er demokrati, det burde kalles 'flertallsdiktatur' istede). Og avgjørelsen er tatt av en flertalls koalisjonsregjering som har valgt den BILLIGSTE løsningen da høyre OG FRP protesterte alternativene som var 'penere' men som kostet 20 ganger mer.

hadde de gått for sjøkabel hadde det blitt ramaskrik om at regjering sløste med penger. Av to onder valgte regjeringen å bruke skattebetalerenes penger fornuftig istede for å sløse.

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har selvinnsikt med saken å gjøre?

Du har jo selv meldt deg selv inn i debatten som mastmotstander uten nevneverdig gangsyn, så om noen skal tenke seg om angående selvinnsikt er det deg selv.

Hva med deg som ignorerer påstanden om at mastene blir laget for å skaffe strøm til elektrifiserte plattformer som fint kunne ha forsynt seg selv og vel så det, men blir elektrifisert fordi at regjeringen vil fikse på litt tall i CO2 regnskapet. Til tross for at den eneste reelle forskjellen blir at energien lages en annen plass?

Lenke til kommentar

Hva har selvinnsikt med saken å gjøre?

Du har jo selv meldt deg selv inn i debatten som mastmotstander uten nevneverdig gangsyn, så om noen skal tenke seg om angående selvinnsikt er det deg selv.

Hva med deg som ignorerer påstanden om at mastene blir laget for å skaffe strøm til elektrifiserte plattformer som fint kunne ha forsynt seg selv og vel så det, men blir elektrifisert fordi at regjeringen vil fikse på litt tall i CO2 regnskapet. Til tross for at den eneste reelle forskjellen blir at energien lages en annen plass?

So what?

Jeg merker at uansett hvilke argumenter dere drar frem, så fremstår dere som noen grinebitere uten sidestykke. Om dere på død og liv skal lete etter de forbanna mastene, så vil dere etterhvert finne ut at de ekisterer overalt i landet vårt. På minst like vakre steder som Hardanger.

Dessuten sikrer de noe viktigere enn elkraft til sokkelen: Redundans.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på én ting: Hadde det ikke blitt monstermaster hadde dere revet dere i håret og hyklet i offentligheten om hvor dyr strømmen er og hvor dyrt det er å holde huset varmt.

Observasjon fra nyhetene: Hver vinter er folk like overrasket over at strømmen blir dyr, og mediene flyter over av saker om eldre som har frøset ihjel i leilighetene sine og nyetablerte familier som har fått rekordstrømregninger. Men monstermaster? Nei, naturinngrep. Vannkraft da? Nei, naturinngrep det også. Enn vindkraft? Nei, det er stygt og dreper fugler. Hva med atomkraft? Nei, det bygges ned på grunn av et jordskjelv og en tsunami i Japan hvor åtte stykker ble utsatt for høye stråledoser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på én ting: Hadde det ikke blitt monstermaster hadde dere revet dere i håret og hyklet i offentligheten om hvor dyr strømmen er og hvor dyrt det er å holde huset varmt.

Observasjon fra nyhetene: Hver vinter er folk like overrasket over at strømmen blir dyr, og mediene flyter over av saker om eldre som har frøset ihjel i leilighetene sine og nyetablerte familier som har fått rekordstrømregninger. Men monstermaster? Nei, naturinngrep. Vannkraft da? Nei, naturinngrep det også. Enn vindkraft? Nei, det er stygt og dreper fugler. Hva med atomkraft? Nei, det bygges ned på grunn av et jordskjelv og en tsunami i Japan hvor åtte stykker ble utsatt for høye stråledoser.

Kan ikke snakke for andre, men jeg har ikke noe særlig imot atomkraft, vannkraft er bra, vindkraft er for lite effektivt for øyeblikket itl at det skal være noe særlig å satse på. Det går ann å være nyansert og fortsatt synes at det å elektrifisere plattformer for å spare CO2 er helt hinsides.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...