Gå til innhold

Kampen mot vandaliserende monstermaster fortsetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som provoserer meg når det kommer til disse "monstermastene" (Takk til Kristin Krohn Devold for slående navngivning) er all propagandaen fra ANTI-siden.

Mastene blir knapt synlig, og ingen forteller at det like ved skal bygges en forbanna bro som ingen tydeligvis har noe i mot.

Hardanger er mil på mil på mil med "vidde", og man skal virkelig anstrenge seg for å se de fra typiske turistståsted.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Knapt synlige? Ta nå å sett deg inn i saken før du roter deg bort.

Sitat fra Statnetts sider:

7. Vil kraftlinjen bli synlig fra Hardangerfjorden?

Ledningen er planlagt slik at den for store deler ikke blir synlig fra Hardangerfjorden.

Unntak er der den krysser innerst i to fjordarmer i Ulvik og Granvin. Den vil også bli

synlig innerst i fjorden ved Eidfjord, men da ved siden av to eksisterende tilsvarende

ledninger fra Sima kraftverk.

Midtfjords vil en kunne skimte master i området over Ålvik. Det vil ikke være mulig å

se liner på en avstand av mer enn 4km

Kilde: http://www.statnett.no/Documents/Prosjekter/Sima%20-%20Samnanger/Ikke%20i%20dokumentoversiktslisten/Sp%c3%b8rsm%c3%a5l%20og%20svar%20om%20Sima-samnanger,%20juni10.pdf

Den er synlig hvor den krysser fjorden. Det kan man vel også si at den planlagt broen er, uten at noen ser ut til å protestere mot den.

Det viser bare hvor korttenkte motstanderene er; "Bro som jeg kan kjøre på, OK" -- "Ledninger som sikrer kraftforsyning til meg, ikke OK".

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dessuten mener jeg at demonstrantene burde betale alle kostnader ved eventuell utsettelse av arbiedet i tillegg til en fin bot og litt fengsel.

Så alle som er uenige i statlige vedtak bør straffes? Eller er det greit å være uenig, så lenge man ikke gjør noe med det?

Ønsker politiet å gjøre noe nyttig, kan de heller overvåke utbyggingen, fremfor å bli innkalt når demonstrasjonene har gått for langt. Da vil også de gjøre nytte av seg, fremfor å vifte med batongene i pølsedisken på Shell.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Dessuten mener jeg at demonstrantene burde betale alle kostnader ved eventuell utsettelse av arbiedet i tillegg til en fin bot og litt fengsel.

Så alle som er uenige i statlige vedtak bør straffes? Eller er det greit å være uenig, så lenge man ikke gjør noe med det?

Som nevnt utallige ganger tidligere er det demokratisk valgt av flertallet.

De må gjerne demonstrere, så lenge det ikke går ut over arbeidet med mastene. Jeg vil ikke betale mer i skatt eller nettleie fordi de ikke er enige i flertallet, det burde stå på demonstrantene sin regning og ingen andre.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke noe i mot monstermaster og jeg mener det har blitt overreagert en smule.

Skal innrømme at jeg fasineres av store byggverk som bruer, bygninger, monstermaster, etc.

På den andre siden er jeg også ett naturmenneske, liker å gå en tur på fjellet for trimmen sin skyld eller ta med en fiskestang.

For meg er det ikke noe enten eller... jeg synes faktisk store byggverk plantet mitt i vill natur skaper spennende kontraster.

Hadde ikke folk vært så blinde kunne man sett mulighetene med disse mastene...

- turstier hytter langs mastene (lett å vedlikeholde da traseene langs mastene uansett skal holdes ryddet)

- turisthytter og rasteplasser

- utkikkspunkt oppe i masten som kunne gitt folk muligheten til å se naturen fra punkt som før ikke var mulig

...

Det å demonstrere og hindre arbeiderne i å gjøre jobben sin synes jeg bare er helt på trynet. I tillegg kaster dere bort MASSE av de pengene jeg og mange andre betaler i skatt....

Skjerp dere!!

Lenke til kommentar

Hvis du ser etter så peker denne pilen på de allerede inkluderte linjene og mastene...

Så en annen slik Statnett video på Youtubesidene deres. Der kan man følge hele linjen gjennom terrenget, men ugunstige vinkler har de unngått. Egentlig er det propaganda de bedriver.

Jeg registrerer også at de har sperret for både kommentarer og rating......

Lenke til kommentar

Øyet mitt har en oppløsning på circa 30 000 x 20 000 pixler med 128-bit farger.

Og simulasjonen kjører på 640 x 480 på den høyeste oppløsningen.

En fantastisk simulasjon.

I fullskjerm på 480p er den faktisk lett synlig, og jeg ser a den lider av den lave oppløsningen.

Den ville vært mye mer synlig ved full-HD oppløsning (1920x1080), og vil væres svært godt synlig med øyet, selv for øyne som ikke ser så godt som gjennomsnittet (30 000 x 20 000).

Videre er det faktisk ikke menneskene på vestlandet som trenger strøm, men platformene utenfor kysten.

Hvorfor ble det ikke bygget kraft til platformene da de ble utplassert?

Hvorfor påståes det at det er kraftforsyningen til vestlandet so bygges ut når det utelukkende er platformer som trenger mer strøm en nettet tåler de neste 20 årene?

Denne videoen er mer beskrivende:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...