Gå til innhold

Kampen mot vandaliserende monstermaster fortsetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt vitsen med å henge ut arbeiderene fra Statnett. Det er ikke de som har gjort et vedtak om å bygge mastene, de gjør jobben sin.

Ikke forstår jeg meg på demonstrantene heller. Det er gjort et politisk (og demokratisk) vedtak, da er det tull at en så liten gruppe skal lage så mye problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt vitsen med å henge ut arbeiderene fra Statnett. Det er ikke de som har gjort et vedtak om å bygge mastene, de gjør jobben sin.

Ikke forstår jeg meg på demonstrantene heller. Det er gjort et politisk (og demokratisk) vedtak, da er det tull at en så liten gruppe skal lage så mye problemer.

Hele prosessen er jo korrupt og hva angår vedtak: Hvem gikk inn for de siste 30 årenes innvandringspolitikk? Ikke folk flest i hvert fall. Så ikke kall slike avgjørelser reellt demokrati.

Lenke til kommentar

De deltar jo bare i demokratiet de også... At et vedtak er gjort hindrer ikke at man kan fortsette motstanden. Bare se på EU-idiotene som fremdeles driver på etter to valg på 22 år.

Lenke til kommentar

Hele prosessen er jo korrupt og hva angår vedtak: Hvem gikk inn for de siste 30 årenes innvandringspolitikk? Ikke folk flest i hvert fall. Så ikke kall slike avgjørelser reellt demokrati.

Ahh, innvandringspolitikk... Det var jo veldig relevant i forhold til monstermaster i Hardanger.

De deltar jo bare i demokratiet de også... At et vedtak er gjort hindrer ikke at man kan fortsette motstanden. Bare se på EU-idiotene som fremdeles driver på etter to valg på 22 år.

Forskjellen er at begge sider av EU-saken gjør motstand politisk, de okkuperer ikke stortinget eller EU-parlamentet.

Lenke til kommentar

For meg er det egentlig helt likegyldig om det hadde blitt master eller sjøkabel, så lenge det er billig. Mastene var billigere og er derfor bra at de ble valgt.

Dessuten mener jeg at demonstrantene burde betale alle kostnader ved eventuell utsettelse av arbiedet i tillegg til en fin bot og litt fengsel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så med en gang noe er vedtatt skal alle legge ned kampen og bare akseptere det? En slik holdning er jo direkte udemokratisk. Folk må få kjempe for det de brenner for. Og så vidt jeg husket er et flertall i Norge (altså hele landet) imot monstermastene. Så monstermastene er ikke demokratisk, akkurat.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Landet har behov for strøm, så forstår ikke hvorfor disse idiotene lar seg bli fengslet for slikt tull.

Dette har vel for det meste med elektrifisering og motstand mot energibruk av olje og gass ved plattformene på vestlandet om jeg ikke tar feil. Skulle ikke plattformene elektrifiseres så hadde dette ikke vært nødvendig som jeg har forstått det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det være for at folk egentlig ikke bryr seg?

Støtter den, da vi hadde FS-møte i NUH hadde vi skolering i debatt, en av sakene skolereren hadde med seg var monstermassene. Ingen på FS viste interessen eller noen kunnskaper om mastene, tror grunnen var at vi ikke hadde noen form for innteresse for saken. Er for langt unna nordland til at det er noen lokal hjertesak..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...