Rumble Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Når jeg prøver å installere drivere så får jeg dette skjermbildet: Er det noen som har noen lure tips? Endret 6. juli 2011 av Rumble Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Ja, jo, maybe. Det er jo en ganske gammel Geforce driver du prøver å installere da, men først sjekk at du har av-installert den gamle driveren. Last ned Driver Sweeper fra Phyxion.net og installer den. Restart så PCen i sikker modus, trykk F8 før Windows begynner å laste. Kjør Driver Sweeper og merk av for Nvidia display driver, og klikk så Analyze knapppen nede til høyre. Når du blir spurt om du vil restarte, klikk OK. Restart i normal modus og prøv å installere Geforce driveren på nytt. Lenke til kommentar
Rumble Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Ja, jo, maybe. Det er jo en ganske gammel Geforce driver du prøver å installere da, men først sjekk at du har av-installert den gamle driveren. Last ned Driver Sweeper fra Phyxion.net og installer den. Restart så PCen i sikker modus, trykk F8 før Windows begynner å laste. Kjør Driver Sweeper og merk av for Nvidia display driver, og klikk så Analyze knapppen nede til høyre. Når du blir spurt om du vil restarte, klikk OK. Restart i normal modus og prøv å installere Geforce driveren på nytt. Takk for svar, jeg prøvde løsningen din og jeg får fortsatt den samme feilmeldingen. Når jeg prøver å installere VGA driveren som fulgte med pcen så får jeg også feilmelding: Håper kanskje dette kan hjelpe? Endret 6. juli 2011 av Rumble Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Gå inn på Nvidia sine nettsider og last ned driver derfra. På den måten er du sikker på at du har nyeste versjon. Mvh Faller Lenke til kommentar
Rumble Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Gå inn på Nvidia sine nettsider og last ned driver derfra. På den måten er du sikker på at du har nyeste versjon. Mvh Faller Har prøvd, får samme feilmelding! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Se i Enhetsbehandling om skjermkortet er detektert der. Start-knappen, skriv enhetsbehandling i søkeboksen, trykk på lenken. Det kan se ut som om skjermkortet ikke detekteres, av en eller annen grunn. I alle tilfeller, er det 275.33 driveren hos Nvidia du skal ha. Endret 6. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
Rumble Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Se i Enhetsbehandling om skjermkortet er detektert der. Start-knappen, skriv enhetsbehandling i søkeboksen, trykk på lenken. Det kan se ut som om skjermkortet ikke detekteres, av en eller annen grunn. I alle tilfeller, er det 275.33 driveren hos Nvidia du skal ha. Endret 6. juli 2011 av Rumble Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Se i Enhetsbehandling om skjermkortet er detektert der. Start-knappen, skriv enhetsbehandling i søkeboksen, trykk på lenken. Det kan se ut som om skjermkortet ikke detekteres, av en eller annen grunn. I alle tilfeller, er det 275.33 driveren hos Nvidia du skal ha. Jepp, det er ikke der. Jeg kan tenke meg at 1: Skjermkortet sitter ikke skikkelig montert, er løst. 2: De har glemt å sette i skjermkortet! 2: Sjermkortet er defekt. Kontakt Multicom. Lenke til kommentar
Rumble Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Se i Enhetsbehandling om skjermkortet er detektert der. Start-knappen, skriv enhetsbehandling i søkeboksen, trykk på lenken. Det kan se ut som om skjermkortet ikke detekteres, av en eller annen grunn. I alle tilfeller, er det 275.33 driveren hos Nvidia du skal ha. Jepp, det er ikke der. Jeg kan tenke meg at 1: Skjermkortet sitter ikke skikkelig montert, er løst. 2: De har glemt å sette i skjermkortet! 2: Sjermkortet er defekt. Kontakt Multicom. Okay! Tusen takk for svar, ekstremt uprofessionelt av multicom isåfall... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Ok, en ting til bare først: Dobbeltklikk på Standard VGA Adapter (i enhetsbehandling). Trykk på Driver i vinduet som dukker opp. Trykk på oppdater driver, og søk automatisk ... se om Windows finner i det minste en korrekt standard driver - kan være at det bare er det som trengs for å kunne gå videre med den normale driverinnlastingen. PS! Jo, hvis det er slik at det er Multicom som ikke har satt inn kortet skikkelig, eller har glemt det, så er det temmelig uprofft, som du sier. men det trenger jo ikke være deres feil da - maskinen kan ha fått seg en krafting dunk på veien, slik at kortet har løsnet, eller at det har blitt gåent. Så vær høflig og saklig i telefonen/mailen ... det lønner seg Endret 6. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
Rumble Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Ok, en ting til bare først: Dobbeltklikk på Standard VGA Adapter (i enhetsbehandling). Trykk på Driver i vinduet som dukker opp. Trykk på oppdater driver, og søk automatisk ... se om Windows finner i det minste en korrekt standard driver - kan være at det bare er det som trengs for å kunne gå videre med den normale driverinnlastingen. PS! Jo, hvis det er slik at det er Multicom som ikke har satt inn kortet skikkelig, eller har glemt det, så er det temmelig uprofft, som du sier. men det trenger jo ikke være deres feil da - maskinen kan ha fått seg en krafting dunk på veien, slik at kortet har løsnet, eller at det har blitt gåent. Så vær høflig og saklig i telefonen/mailen ... det lønner seg Funker ikke! Er det dumt garantimessig å skru opp pcen for å sjekke om skjermkortet eventuelt har løsnet? Jeg er ikke helt lost her så jeg kommer jo ikke til å ødelegge noe . Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Maskinen er laget nettop med tanke på at folk kan skifte ut hardware selv, så det skal ikke bety noe for garantien. Ta alltid ut batteriet først. Men det er en ting til du kan prøve. Hehe, sorry, men dette er ting jeg har vært borti før, men har glemt mye av feilsøkingsprosedyren . I enhetsbehandling, høyreklikk på Standard VGA Adapter, og deaktiver det. Restart så maskinen. Windows skal nå oppdage at det er en enhet uten driver, og vil spørre deg om du vil få det i orden. Si ja. Etter at det (forhåpentligvis) blir fikset, så prøv på nytt å installere driveren - 275.33 fra Nvidia's sider. For ..øhm ... det er GTx 460M/GTX 560M/GTX 485M du har, og ikke AMD HD 6970M? Endret 6. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
Rumble Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Maskinen er laget nettop med tanke på at folk kan skifte ut hardware selv, så det skal ikke bety noe for garantien. Ta alltid ut batteriet først. Men det er en ting til du kan prøve. Hehe, sorry, men dette er ting jeg har vært borti før, men har glemt mye av feilsøkingsprosedyren . I enhetsbehandling, høyreklikk på Standard VGA Adapter, og deaktiver det. Restart så maskinen. Windows skal nå oppdage at det er en enhet uten driver, og vil spørre deg om du vil få det i orden. Si ja. Etter at det (forhåpentligvis) blir fikset, så prøv på nytt å installere driveren - 275.33 fra Nvidia's sider. For ..øhm ... det er GTx 460M/GTX 560M/GTX 485M du har, og ikke AMD HD 6970M? 560M, prøver nå! Edit: funka ikke, skal prøve å åpne pcen nå. Endret 6. juli 2011 av Rumble Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Ok. Hvis du ikke finner ut av det, ring Multicom i morgen (morran er best), si at du har et teknisk problem, og be om å få snakke med en på teknisk avdeling. Ta det derfra. Det er ingen krise, dette skjer av og til. Enten man handler maskineri i en butikk eller en nettbutikk, man får av og til noe som ikke virker som det skal. Jeg har hatt min andel av sånt oppgjennom årene - det ordner seg. Bare litt irriterende hvis man må sende tilbake noe man har gledet seg til å få i hus, men sånn er livet. Lenke til kommentar
Rumble Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Ok. Hvis du ikke finner ut av det, ring Multicom i morgen (morran er best), si at du har et teknisk problem, og be om å få snakke med en på teknisk avdeling. Ta det derfra. Det er ingen krise, dette skjer av og til. Enten man handler maskineri i en butikk eller en nettbutikk, man får av og til noe som ikke virker som det skal. Jeg har hatt min andel av sånt oppgjennom årene - det ordner seg. Bare litt irriterende hvis man må sende tilbake noe man har gledet seg til å få i hus, men sånn er livet. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Prøv den nye driveren til Sager for 560M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå