Primer4 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) når jeg skulle hjemat fra arbeid idag var bilen veldig tung og få inn i gir, men jeg fikk han i femte og lå en god stund må motovegen og alt funkte som det skulle helt til jeg svinga inn og skulle ned i første opp bakken opp til huset, her ville han rett og slett ikke i noe gir, så jeg skrudde om tenninga, trøkte inn clutchen og da ville han i gir skrudde på tenninga igjen og det gikk helt fint opp bakken men måtte gjøre det samme når jeg skulle rygge. jeg krabbet ned og så under bilen og der så det ut som om det hadde lekt en god del olje fra girkassa. og clutchenpedalen går ikke ut av seg selv, han går bare 40% tilbake når jeg presser han helt inn også står han der. Jævli kjedelig dette her da det er bestefaren sin bil, hva tror dere har skjedd? antar at det er trykkplata til clutchen som har takket for seg. Edit: får vel ikke kjøpt bare clutchplata heller, så blir vel ny clutch+verkstedtid+startavgift, det aller kjipeste er at jeg ikke har herja med bilen heller, bare kjørt tilsammen 2-3mil pent og pyntelig. Endret 6. juli 2011 av Mr. Primera Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Sikker på at det var olje og ikke bremsevæske. Jeg tror at utløserlageret ditt har havarart. Tipper det er hydraulisk clutch. Er det girolje og det har lekket ut mye kan det være for sent for girkassa. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 så vi snakker 7000+ på merkeverksted altså Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Tror jeg har bytta mer clutch pumper enn selve clutchen på disse her. På bremsevekse beholderen stikker det en tapp ut på siden. På den sitter det en slange som forsvinner inn i torpedo veggen. Denne går til clutch hydralikken. Sjekk at br. veske nivået ligger over det. Ligger nivået under vil jeg tippe det lekker av slavepumpa på kassa. Er nivået ok kan det være master pumpa eller feil med selve clutchen. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Mekker'n svarte det eg hadde tenkt og sei egnetlig. Det kan også være en overføring i girkassen. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange clutcher jeg har byttet på Mercedes-personbil, det har stort sett vært slavesylindrene som har gått, evt. at det har sprukket en kobling eller et rør som har rustet i filler. 1 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 så vi snakker 7000+ på merkeverksted altså ha, betalte 36000kr for og bytte ut clutchen på bilen min:( Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 36 000? Hva slags bil har du? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 36.000 å du gadd fortsatt og få arbeidet utført? lukter Ferrari her. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Sjekk nivået til bremsevæsken. Siden clutchen ikke går helt ut, så antar jeg at det har noe med hydraulikken å gjøre. Det er vanlig at slavesylinderen til clutchen ryker på eldre Mercedes. Det koster mellom 2000 til 3000 inkludert arbeid. Endret 9. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 36.000 å du gadd fortsatt og få arbeidet utført? lukter Ferrari her. Lol, bare det hadde vært tilfellet:) Det er en Nissan Qashqai. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå