tomsi42 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Da har jeg endelig fått tid til å ta litt i den nye bildekritikk delen; og dette ser lovende ut. Litt uvanlig å hoppe mellom to fora; men det tror jeg at jeg skal klare å venne meg til. Noen spørsmål. Endre opphavsrett? Hva gjør den? Vil det være mulig å endre bildebeskrivelsen i ettertid? Glem det - fant ut hvordan. Burde ikke også bilde-beskrivelsene legges ved når tråden på diskusjon.no opprettes? Tror det vil oppmuntre til at man skriver en god beskrivelse. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Er det noen spesielle triks for å vise frem exif? Jeg ser ikke exif på mine bilder, men på noen andres. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er det noen spesielle triks for å vise frem exif? Jeg ser ikke exif på mine bilder, men på noen andres. Det er en egen tråd på det. Finner ikke i farten ut hvordan man linker til tråden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Det er en egen tråd på det. Finner ikke i farten ut hvordan man linker til tråden. Ok. Det var det den tråden gikk ut på. Linke til tråd er enkelt. Marker teksten du vil ha som som link, og trykk på kjetting ikonet (ved siden av smiley). Lim inn url der. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Endre opphavsrett? Hva gjør den? Vi prøver oss med dette feltet fordi: - Vi tenkte at forumbrukere som ikke vil angi navn i forumet, men på bildene sine kan angi dette ved å trykke på "Angi opphavsrett". Eksempel: Jeg heter bare "vixo" i forumet, og vil ikke være kjent som noe annet der. Jeg vil heller ikke angi navnet mitt i noen av navnefeltene inne på kontrollpanelet. Da kan jeg angi det i "Endre opphavsrett", og navnet vil kun vises inne på bildesiden. - Dersom man skal laste opp et bilde som ikke er sitt eget, f.eks. for å komme med en alternativ vri til et annet bilde på bildegalleriet, kan det være kjekt å ha muligheten til å oppgi et annet navn enn sitt eget. (Det må selvfølgelig fremdeles være greit for personen som eier det) Dette er ikke spikret i stein, så vi mottar gjerne tilbakemeldinger dersom dere mener at vi bør gjøre ting annerledes. Burde ikke også bilde-beskrivelsene legges ved når tråden på diskusjon.no opprettes? Tror det vil oppmuntre til at man skriver en god beskrivelse. Grunnen til at vi har minimalt med informasjon i førstepost er at vi foreløpig ikke har implementert støtte for endringer. Hvis noe endres på bildesiden så gjenspeiles det ikke i posten. Dersom vi får til dette kan vi peise på med mer i førstepost Lenke til kommentar
kaian Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg bare smetter inn at jeg synes denne bildekritikken ser lovende ut! Det er bra, for jeg har ikke vært aktiv på bildekritikken på lenge. Nå kommer ikke jeg til å være så mye på nett de neste tre ukene, så det blir spennende å se når jeg er tilbake først i august. Lykke til med implementasjon av store og små funksjoner, import og designendringer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Vi prøver oss med dette feltet fordi: - Vi tenkte at forumbrukere som ikke vil angi navn i forumet, men på bildene sine kan angi dette ved å trykke på "Angi opphavsrett". Eksempel: Jeg heter bare "vixo" i forumet, og vil ikke være kjent som noe annet der. Jeg vil heller ikke angi navnet mitt i noen av navnefeltene inne på kontrollpanelet. Da kan jeg angi det i "Endre opphavsrett", og navnet vil kun vises inne på bildesiden. - Dersom man skal laste opp et bilde som ikke er sitt eget, f.eks. for å komme med en alternativ vri til et annet bilde på bildegalleriet, kan det være kjekt å ha muligheten til å oppgi et annet navn enn sitt eget. (Det må selvfølgelig fremdeles være greit for personen som eier det) Dette er ikke spikret i stein, så vi mottar gjerne tilbakemeldinger dersom dere mener at vi bør gjøre ting annerledes. Det er jo en god ide. Tror dette vil fungere greit i de sammenhengene du nevner. Grunnen til at vi har minimalt med informasjon i førstepost er at vi foreløpig ikke har implementert støtte for endringer. Hvis noe endres på bildesiden så gjenspeiles det ikke i posten. Dersom vi får til dette kan vi peise på med mer i førstepost Det er et viktig poeng. De to postene må jo være i synk hvis det skal være noe vits. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Testet litt mer med EXIF info - det ser ut som om det er kamera-avhenging av om info vises eller ikke. E-620 bildene viser EXIF, mens Panasonic utgavene gjør ikke det. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Testet litt mer med EXIF info - det ser ut som om det er kamera-avhenging av om info vises eller ikke. E-620 bildene viser EXIF, mens Panasonic utgavene gjør ikke det. DMC-ene til Panasonic viser ihverfall exif..... kfr. noen av de bilder jeg har lagt inn her..... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 DMC-ene til Panasonic viser ihverfall exif..... kfr. noen av de bilder jeg har lagt inn her..... Merkelig - denne er tatt med Lumix DMC-GF1. Og denne er tatt med Lumic DMC-GH2. Hvilket program bruker du? Jeg bruker Bibble Pro 5. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Jeg fant også en interessant bug feature. Hvis jeg velger visning "mest populære først" i bildetgalleriet, og går til side 2, så skifter den til visning "nyeste først". Endrer jeg antall bilder per side eller velger en måned, så husker den det. Har ikke fått sjekket om kategorier også huskes, da jeg ikke fant noen kategorier med fler enn 16 bilder ... Endret 7. juli 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 DMC-ene til Panasonic viser ihverfall exif..... kfr. noen av de bilder jeg har lagt inn her..... Merkelig - denne er tatt med Lumix DMC-GF1. Og denne er tatt med Lumic DMC-GH2. Hvilket program bruker du? Jeg bruker Bibble Pro 5. FastStoneImageViewer Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Er det mulig å deaktivere hurtigtastene Alt+Høyre og Alt+Venstre? Det er standard å bruke disse som 'frem' og 'tilbake' i nettleseren men i Digit.no blar man mellom bildene med disse snarveiene. Alltids kjekt med hotkeys for slike funksjoner, men helst ikke ved å kapre noen som er så hyppig brukt som Alt+Venstre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg