Gå til innhold

[Samsung Galaxy S II] Problemer med noen Bokstaver/Tall i vanlig tastaturmodus, men ok i Landscapemode. Hvordan løse?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt et litt rart problem siden jeg fikk min GSII for noen uker siden, når jeg skal fks skrive meldinger så er det noen Bokstaver/Tall som fks tallet 2 og Bokstaven S blant annet i vanlig Stående modus som ikke fungerer når jeg trykker de, blir Tallet/Bokstaven ved siden av som blir registrert (er som at den ikke er der) men fungerer hvis jeg skriver i Landskapemode???, noen som har eller har hørt noe om dette?? veldig irriterende men er ikke så gira på å levere tlf inn og være uten i 4 uker :(, kjøpte denn hos CDON.com, har også prøvd Skandinavisk Tastatur + Swype, bruker nå det orginale Samsung Tastaturet.

Ps! skulle egentlig vært i GSII tråden ser jeg men. :)

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det tenkes at problemet skyldes unøyaktig kalibrering av touch skjermen? Har du forsøkt å kalibrere touch skjermen på ny?

Forøvrig så er jeg enig med Kevor. Jeg har hele livet mitt hatet touch-skjerm-tastatur helt til jeg endelig prøvde swiftkey. Anbefales absolutt ;)

Lenke til kommentar

Hei igjen, har Kalibrert den ja, men tror at jeg vil prøve å gjøre det igjen ,når jeg kommer hjem, er offshore til den 19 Juli, skal se litt på Swiftkey ja :), men rart at den fungerer ok i Landscapemode da?? kanskje den er bare feil Kalibrert i normal stående mode da eller?

Lenke til kommentar

men rart at den fungerer ok i Landscapemode da?? kanskje den er bare feil Kalibrert i normal stående mode da eller?

Det er ganske logisk når man tenker seg om. I landskapsmodus er tastene mye større, og dermed vil man ha langt mindre problemer med en dårlig kalibrert skjerm.

Dårlig kalibrering resulterer i at trykket ikke registreres nøyaktig der man faktisk trykker men litt til siden/opp/ned/etc. Dersom tasten er stor, og man trykker omtrent på midten av den, vil et lite avvik ikke være et problem, siden trykket likevel blir registrert på tasten. Dersom tasten er liten, så er sjansen for feil mye større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...