Teardrop Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hei, Jeg lurer på om det finnes noen måte for meg som privatperson å finne ut hvem som eier en bygning eller leilighet? En av grunnene til at jeg lurer på det er at jeg satte inn en annonse på hybel.no og fikk noe lignende dette Forsøkt lurt av boligsvindlere: " Fikk ikke komme på visning Ifølge e-postkorrespondansen adressa.no har fått tilgang til kunne ikke paret få komme på visning da Mr. Frank Hansen bor i London. Om ønskelig kunne paret få leie leiligheten mot at de betalte et gebyr på forhånd. Hvis de betalte gebyret på 3500 skulle Hansens advokat, Barrister Newton (han går også under navnet Barrister John i enkelte deler av e-posten), personlig komme med nøklene til leiligheten. " Dette var i Oslo da, så det er sikkert samme opplegget. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hør med http://www.statkart.no/ Disse kan nok bekrefte/avkrefte om personene eier tomten. For boretsretslag hør med borettslaget. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ofte å eies bygningene gjennom holdingselskap. Lenke til kommentar
Remi_Lurud Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Du kan sjekke i grunnboka om hvem som eier bolig og eiendom i Norge. Se for eks. https://www.infoland.no Lykke til! Med hilsen Remi Lurud Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Noen aviser har også eiendomsdatabaser med oversikt over kjøp og salg av huset de siste 20-30-40-50 årene.. Lenke til kommentar
emilwe Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Og enkelte (hvis ikke alle) komuner med eiendomskatt legger ut oversikten over takst/grunnlag/skatt for alle eiendomer med eier oppført til offentlig ettersyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå