abene Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 2,5 millioner nordmenn er rammet. BankID er nede Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Både innlogging i nettbanker, andre systemer som krever BankID og betalinger(som skal bekreftes via BankID eller går via Nets) feiler. "Uflaks, sa Severin Suveren". Så utsatt kan man være Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hadde problemet tidligere i dag, men det virker nå... (Postbanken / DnBNor) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Litt sent å skrive en slik artikkel etter at feilen har blitt rettet opp i. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Litt sent å skrive en slik artikkel etter at feilen har blitt rettet opp i. Det var vel for fristende. Det er ikke hver dag man kan skrive at "2,5 millioner nordmenn er rammet" ... (Prøvde alle disse å bruke BankID i det aktuelle tidsrommet, mon tro?) Lenke til kommentar
Nator Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Bank ID er noe dritt. Skandiabanken sitt SMS system funker veldig bra. Jeg syns de burde ha tilsvarende som backup, slik at man ikke er avhengig av kun ett system. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Siden jeg boykotter BankID, hadde det vært kjekt med en liste over banker som tilbyr alternative løsninger (spiller ingen rolle om de også tilbyr BankID, så lenge de ikke tvinger det på folk): -Skandiabanken -Santander Fins helt sikkert flere... Lenke til kommentar
G Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Storebrand Bank har "fysisk kodekalkulator". Samtidig som det går an å logge inn og bruke systemet ved hjelp av bankID. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Fikk brukt nettbanken selv (Nordea) til å betale en regning, heldigvis, de hadde lagt til en backup-løsning. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Kl 12:14: BankID er nede(selv om problemet da akkurat var fikset) Kl 13:05: BankID var nede(mindre enn en time etter forrige artikkel) Tror eg må finne frem popkornet Kl ??:??: BankID er oppe igjen, veldig få brukere merket noe Kl ??:??: BankID hadde problemer, ingen vet hvorfor Lenke til kommentar
G Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Nordnet er en aksjemegler og har også åpnet bankvirksomhet med Sparekonto som gir 2%. Der logger du med passord. Netfonds har bankID verifisering når du blir ny kunde der. Ellers logger du på med passord. Endret 6. juli 2011 av G Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Siden jeg boykotter BankID, hadde det vært kjekt med en liste over banker som tilbyr alternative løsninger (spiller ingen rolle om de også tilbyr BankID, så lenge de ikke tvinger det på folk): -Skandiabanken -Santander Fins helt sikkert flere... nordlandsbanken også, bare å skrive en random bokstav i første ruta så fortsett så vil du få opp den gode gamle fødselsnummer+pin og kode fra kodebrikk muligheten Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Nordlandsbanken faktisk? Er ikke det DNB med en annen logo? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Postbanken går fint uten bankID. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg oppsummerer de vi har så langt som ikke behøver bankID: Skandiabanken Santander Storebrand Bank Nordnet Nordlandsbanken Postbanken Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er vel mange banker som har alternativ løsning som backup i tilfelle BankID blir kompromittert. Selv om det reklameres med at 2,5 millioner nordmenn har BankID betyr ikke det at 2,5 mill bruker den. Mange bruker andre påloggingsformer. Selv bruker jeg konsekvent BankID. Synes det fungerer fantastisk bra, og BankID`en blir bare mer og mer anvendelig. At det offentlige setter i gang med en egen elektronisk ID er tullete nå som BankID fungerer så bra. Men de har vel lyst til å kjøre sitt eget løp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå