MrLee Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Har ingenting med hvor avansert det er. Men om community får mulighet til å modde, blir det mindre potensielle salg av DLC/utvidelser. Enkelt og greit. Kall en spade en spade. Du må ikke glemme at mods også gir økt salgstall. Mtp. Rome, Medieval 2 Total War, Elder Scrolls, Battlefield 1942, Warcraft 3, Half-Life, Minecraft osv... Uten mods ville dem ha solgt langt færre eksemplarer. Også Battlefield 2 og 3 ville ikke ha vært her i dag, om ikke Trauma Studios hadde utviklet modden Desert Combat til Battlefield 1942. Selvsagt, men prøv å fortelle EA det. De tenker bare "kortsiktig" fortjeneste i form av raske mappacks og annet DLC. Endret 6. juli 2011 av MrLee Lenke til kommentar
Sebbz Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Det står jo i artikkelen at modtools kommer til å bli sluppet ut etter hvert. Så dette gjør meg absolutt ingen ting. Men det bør komme modtools på release date synes jeg. Mods er gøy Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Det står ikke det. Söderlund utelukker ikke at det kan komme på et punkt, men det nevnes aldri noe som helst om at de vil komme. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Dette er jo faktisk ikke en nyhet. Det har vært snakk om dette lenge fra DICE sin side. Grunnen skal visst være at Frostbite-motoren er satt opp på en veldig tungvindt måte, slik at hvis de skulle lage mod-verktøy ville det tatt måneder med arbeid for DICE. EDIT: Jeg skal se om jeg kan finne linker til stedet jeg leste dette. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Det står ikke det. Söderlund utelukker ikke at det kan komme på et punkt, men det nevnes aldri noe som helst om at de vil komme. Dette er helt typisk av snart alle å si nå til dags. De sier de utelukker ikke at det kommer til å skje, men det skjer bare aldri. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Dice har vel skyldt på kompleksiteten på Frostbite 2 motoren, når de begrunnet mangelen på mod-tools ja. Men for alt vi vet er det kun en unnskyldning de har kommet med for å forsvare seg mot sinte fans. Det er vanskelig å vite den eksakte grunnen uten å være utvikler eller ansatt i Dice. Når det er sagt ser man jo en generell tendens til at spillutgivere ønsker å ha enerett på publisering av ekstrainnhold til sine spill. Dette er jo noe de tjener penger på, og som de siste årene har blitt et forholdsvis stort marked. Med nok DLC og en viss fanbase for et spill, kan jo utgiveren hove inn dobbel inntjening på et spill. Er jo ikke utenkelig at enkelte mennesker glatt bruker 600 kroner på DLC til et spill. Nei. Man kan si at spillere flest ikke bryr seg om mods, eller at dette er noe sært for de spesielt interiserte. Jeg er uenig, hvertfall fra en pc-spillers perspektiv. Enkelte av moddene til Battlefield 1942 og Battlefield 2 fikk en rimelig svær spillerbase. Nå har jeg ingen tall på dette, men jeg ville tro Desert Combat var nesten like stor som vanilla Battlefield 1942 på et tidspunkt. Mods som Forgotten Hope og Star Wars-moddene var også populære, om ikke like store. I tillegg mener jeg å huske at Project Reality ble en ganske stor suksess til Battlefield 2. Interstate (et årstall bakpå) til Battlefield 1942 var jo også gøy. Battlefield 1942 hadde ikke hatt samme underholdningsverdi for meg, om det ikke hadde hatt spill-modifikasjoner. Spillere som aldri har opplevd spillmodisikasjoner, gjerne folk som alltid har holdt seg til konsoller, vet bare ikke hvor mye mer gjenspillingsverdi et spill har med spillmodifikasjoner. Battlefield 1942 var jo nærmest to og et halvt separate spill takket være spillmodifikasjoner. Desert Combat var jo på høyde med Battlefield 1942 spillmessig. Heck, fan-communitiet pumpet ut mer innhold enn Dice klarte med sine ekspansjonspakker. Så for all del. Ikke alle spillere er så opptatt av spillmodifikasjoner. Men man kan ikke nekte for at man går glipp av verdifullt spillinnhold på den måten. Og jeg må si meg enig med Zealuu i denne saken. Her er det nok sannsynligvis EA Games sitt ønske om å være enerådende leverandør av spillinhold som DLC og ekspansjoner som avgjør, ikke hvor avansert motoren er. For communitiet vil alltids klare å finne ut av ting. Og det kan umulig være så vanskelig å sette sammen et mod-kit fra de verktøyene de allerede bruker internt i studioet. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Dårlig unskyldning å si at det for vanskelig å modde når the clearly blokkerer dette for å selge DLCs Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Betyr ingenting, det er vell ingen som kjøper et spill for å modde det om, man kjøper jo spillet for å spille det som det er. Så klart finnes det spill som kan moddes, men man kan ikke forvente det av alle spill. Synes det er flott jeg, da har alle 100% likt oppsett, ingen interface advantages som skjer i flere andre spill. Haha, dette er faktisk dagens gullkorn. AtW Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Betyr ingenting, det er vell ingen som kjøper et spill for å modde det om, man kjøper jo spillet for å spille det som det er. Så klart finnes det spill som kan moddes, men man kan ikke forvente det av alle spill. Synes det er flott jeg, da har alle 100% likt oppsett, ingen interface advantages som skjer i flere andre spill. Second that. Når jeg kjøper ett spill så kjøper jeg det for å spille det som det er. Men kan skjønne at folk kan like å ha muligheten til å endre ting hvertfall. Men men, nå blir BF3 så awsome uansett så hvem trenger det Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Det er sikkert mange som er lei seg for det. Jeg personlig bryr meg ikke så mye Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 det var på samme måte cod serien begynte å bli kjedelig... MODDING TIL FOLKET. Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 tviler på at det blir "for komplisert" for de som faktisk kan det. men det er vel bare en annen måte å si at de ikke gidder å legge til mod support Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Her forklares det ganske godt hvorfor moddeverktøy er vanskelig å inkludere. Endret 6. juli 2011 av Coffey 2 Lenke til kommentar
straumoy_InnleggNO Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Med tanke på at ulike community klarer å knekke diverse sikkerhetssystemer som det er meningen ikke skal være lette å knekke, så er det ganske latterlig å påstå at BF3 vil være for avansert å kunne modifiseres. Tror nok det henger mer sammen med at det er DLC og at det kommer til konsoll i tillegg til PC. De skyter seg selv i foten ganske kraftig hvis dette blir stående. Om det åpnes for modifisering litt etter launch så får pipa en annen lyd, men jeg tviler. Lenke til kommentar
tommacool Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Phelix, hva prater du om? Noen av de beste spilla jeg har spilt er de som mods. 1866 western mod til mount and blade. Beste moden noensinne laga. + 100 andre mods jeg ikke gidder å nevne. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Det er ikke konsollenes feil, men kapitalismens. Tror du at PC utviklere gir ut mod tools av ren hjertegodhet? Bye... Bye... BattleField 3: Project Reality PR teamet har visst siden kunngjøringen av bf3 at dette i realiteten ville være ett nytt Bad Company 3. Og det tror jeg også de fleste i denne tråden forsto når Battlefield 3 mistet PC eksklusiviteten. Endret 6. juli 2011 av -sparks- Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Her forklares det ganske godt hvorfor moddeverktøy er vanskelig å inkludere. Bra. Tror man skal være forsiktig med å tolke saken som om EA mener brukerne er for dumme til å skjønne hvordan det hele henger samen. At EA ønsker å tjene mer på egenprodusert innhold betviler jeg forøvrig ikke. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Så det motsatte av RAGE da? Det virker nå som at de ikke har fått nok tid til å fullføre systemet (Ikke overraskende av EA). Dette kan jo potensielt gå negativt utover kvaliteten på spillet også. Lenke til kommentar
Penvey Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Tror du at PC utviklere gir ut mod tools av ren hjertegodhet? Mod tools forlenger utvilsomt spillets levetid, og det har bl.a EA nå skjønt. EA vil heller at folk skal spille det i et år eller to, for så å få flest mulig over på deres neste stortittel. Så hvis et spill kommer ut i dag med mod tools, så svarer jeg glatt ja på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå