Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får oppdateringer, men ikke internett?

Anbefalte innlegg

Har oppdatert routeren til siste firmware, netgear wndr3700v2.

Alle andre telefoner og pc'er kobler seg greit opptrådløst, og det som er kablet har man full tigang til over trådløst, så alt i orden der.

MEN, asus eee til junior, med nettverkskort atheros ar9285 har problemer med å komme på internett.

Oppdateringer til maskinen kommer inn, men han får ikke tilgang til internett.

Testet på mine foreldres trådløse ruter, dlink 54gl, fungerer der som det skal.

Noen som har forslag til hva jeg bør se etter for å få løst opp denne floken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet som deg med en Dell. Da var det virusprogrammet som hadde valgt "kablet nettverk" som profil av en eller annen grunn. Når jeg til slutt fant ut av det valgte jeg en profil for trådløst nettverk. Da fungerte det knirkefritt. Så kanskje det er vert å sjekke ?

Jeg hadde trend micro security eller hva det nå heter.

Lenke til kommentar

Hvor kommer så disse oppdateringene fra? Internett?

I så fall er det tydelig at maskinen har kontakt med internett på et eller annet nivå.

Er det et email-program han bruker som ikke får tilgang til internett, eller er det rett og slett 'www.vg.no' og denslags som ikke fungerer? I så fall kan det være snakk om et DNS-problem. Det kan rett og slett hende at maskinen er satt opp med statiske DNS-servere - som fungerer mot dine foreldres ISP, men ikke mot din ISP.

Sett enten DNS til å automatisk motta DNS-serverinfo, eller bruk 4.4.4.4 som DNS-server-adresse.

Hvis det heller ikke hjelper kan de være en ide å se om noen har tuklet med 'hosts'-filen.

(Det er i det hele tatt mange måter en nettverkstilgang kan feile på.)

Lenke til kommentar

Hvor kommer så disse oppdateringene fra? Internett?

I så fall er det tydelig at maskinen har kontakt med internett på et eller annet nivå.

Er det et email-program han bruker som ikke får tilgang til internett, eller er det rett og slett 'www.vg.no' og denslags som ikke fungerer? I så fall kan det være snakk om et DNS-problem. Det kan rett og slett hende at maskinen er satt opp med statiske DNS-servere - som fungerer mot dine foreldres ISP, men ikke mot din ISP.

Sett enten DNS til å automatisk motta DNS-serverinfo, eller bruk 4.4.4.4 som DNS-server-adresse.

Hvis det heller ikke hjelper kan de være en ide å se om noen har tuklet med 'hosts'-filen.

(Det er i det hele tatt mange måter en nettverkstilgang kan feile på.)

Hvor kommer så disse oppdateringene fra? Internett? JA, det stemmer, og det er da jeg begynner å klø meg i hodet.

Det er www.xxx.xx som ikke virker.

DHCP er på.

Tviler på at junior vet noe som helst om hosts filene, men får sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...