abene Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Følger opp i den populære ProArt-serien. Asus med ny skjerm for proffene Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) 1920 x 1080 Når blir vi ferdig med dette Full HD tullet og kan gå videre? Endret 6. juli 2011 av SvennAndre Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 16:9 og mangel på aRGB - nei takk! Francis Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) En skjerm rettet mot grafiske designere og andre "profesjonelle" brukere. Det finnes INGEN grunn i verden til å velge 1920x1080 fremfor 1920x1200 for en skjerm som skal brukes til seriøse formål, det være seg grafisk design/DTP, CAD/CAM, 3d-animasjon, videoredigering, lydproduksjon.... and the list goes on. Vekk med 16:9 "HD"-helvete Glad jeg har nok 16:10 skjermer liggende, håper bare de holder livet ut. EDIT: Alle produktene som i dag oveflømmer markedet med "HD"-merkelapp har egentlig bare dårligere oppløsning enn sine forgjengere, fordi de har kuttet pixler i høyden. Snakk om utvikling Endret 6. juli 2011 av Langbein Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 16:9 til grafiske designere? Jeg skjønner ikke helt hvem denne er myntet på for spillere er det ikke med den responstiden. Ikke fotoentusiaster heller med 16:9-formatet. Ei heller folk som surfer på nett eller skriver dokumenter eller bruker regneark. De har jo mye billigere alternativer med bedre størrelseforhold. Saiku: Det heter frekvensen. Lenke til kommentar
josteinr Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Som andre påpeker, HVORFOR 1920x1080?! For ikke å snakke om dynamisk kontrast på 50000000:1, hvem faen bryr seg om DYNAMISK kontrast? Tipper den vil ligge på noe rundt 800:1 eller kanskje rett oppunder 1000:1 statisk kontrast som er det som faktisk teller. Lenke til kommentar
Slolv Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Tror ikke jeg vil arbeide med mine fotografier på denne skjermen Lenke til kommentar
setpos Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er så enig med Langbein og andre her! "HD"-merkelappen har blitt et virkemiddel for å selge produkter med dårligere oppløsning enn sine forgjengere, til kunder som ikke vet bedre. Det verste er at markedet ser ut til å ha stagnert angående skjermoppløsning. En bærbar PC med 15.6" skjerm kommer stort sett med "HD" oppløsning som høres fint ut for menigmann, men som bare er 768 pixler i høyden. Latterlig! Klaustrofobisk! Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Minner meg om reklamene på tv fra expert ol. "Kjempebra laptop med god kontrast og massiv kapasitet, bare 2999!" den må jo være.. kjempe.. bra... eller? Endret 6. juli 2011 av Beef Supreme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå