OpelSenator Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hei,, jeg har en Hundai accent, kjørte litt, men nå starter den ikke! Når jeg prøver og starte den, så kommer det klikke lyd fra motorn en plass. kan det være en sikring/relle som må byttes? Håper på svar og takker for svar Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Svakt batteri? Hvis batteriet er ganske dødt vil ikke bilen prøve å starte engang, men man kan høre "klikk" fra startmotoren. Prøv med startkabler eller ladd batteriet. Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Svakt batteri? Hvis batteriet er ganske dødt vil ikke bilen prøve å starte engang, men man kan høre "klikk" fra startmotoren. Prøv med startkabler eller ladd batteriet. Har ladet et batteri, 100 ah 1 uke gammelt batteri nok strøm til og starte en Hundai! hvis starten er ødelagt, kan det komme klikke lyd av den da? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Svakt batteri? Hvis batteriet er ganske dødt vil ikke bilen prøve å starte engang, men man kan høre "klikk" fra startmotoren. Prøv med startkabler eller ladd batteriet. Har ladet et batteri, 100 ah 1 uke gammelt batteri nok strøm til og starte en Hundai! hvis starten er ødelagt, kan det komme klikke lyd av den da? Ja. Det kan komme klikke lyd hvis starteren er ødelagt. Reparere nylig en Lancer med klikke lyd, da var starteren gåen. Hvis du har mye irr på polan i batteriet så kan du prøve å helle varmt vann over polan. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Stor sansynlighet at innslaget på starteren er utslitt. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Sjekk jording. Sett en startkabel fra minus på batteriet og rett på motorblokka. Starter den da? Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Sjekk jording. Sett en startkabel fra minus på batteriet og rett på motorblokka. Starter den da? Hjalp ikje ;( Men æ kjørte i 120 km/h for olje lampa begynte og lyse,, kjørte fort for å komme meg hjemm fort Mennår jeg svingte inn til meg så stoppa bilen,, Ladet et batteri opp å prøvde å starte bilen men det hjelper ikke... Hvis motorn har kjært seg skal man høre det da? Ps,,, Jeg er ikke flink til og skrive hehee ;p Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Neivel Så oljelampa har lyst? Og du bestmte deg for og kjøre bilen "hardt" når lampa lyste.. for og komme deg hjem..? Og nå vil den ikke starte Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Motoren har nok skjært seg. Når oljelampa lyser er det pga. lavt oljetrykk. Altså motoren får ikke olje rundt om kring. Den må da stoppes umiddelbart. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Skal ikke se bort ifra at trådstarter har gått på en smell her ja! Prøv å peile olja å se om det er olje på den? kan og ha vært lekasje slik at olja har runnet ut. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Oida. dette hørtes mye verre ut enn en starter som ikke går rundt. Hvis det ikke er mere olje igjen så blir neste konklusjon at motoren har skjært seg ja. Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 det var litt mere Olje på bilen! Men hves motorn er skjært seg kommer det klikke lyd da? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Kjør den på høggern du, kanskje det beste Hvis motoren er skjært så går den ikke rundt og da vil det jo også klikke i starteren siden den ikke klarer og dra rundt motoren. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 det var litt mere Olje på bilen! Men hves motorn er skjært seg kommer det klikke lyd da? Hvis med "klikke"-lyd du mener at det høres ut som du har diesel- motor så ja. Den er fullt kjørbar om du fyller olje ofte, men den sluker jo olje da. Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 det var litt mere Olje på bilen! Men hves motorn er skjært seg kommer det klikke lyd da? Hvis med "klikke"-lyd du mener at det høres ut som du har diesel- motor så ja. Den er fullt kjørbar om du fyller olje ofte, men den sluker jo olje da. Hunday Accent med diesel motor?? finnes det? Men det er ikke diesel.. Jeg tror startern er ødelagt,, for motorn gik litt runt prøvde mange ganger,, men den gikk sakte runt !! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Nei det finnes ikke. Men hvis det høres ut som du har det så har bilen gått tom for olje og ting har begynt å skjære seg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Prøvd å trillstarte bilen? Selv om det enda er olje på motoren, så kan oljepumpa ha gått, og da får ikke motoren smøring. Men til neste gang: Stopp bilen om oljelampa lyser. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Fyll på olje og prøv å trillestarte bilen. Hyundai er kjent for dårlige startmotorer. Har også opplevd en fyr med en hyundai som var innom oss for å kjøpe olje fordi oljelyset lyste. Motoren var allerede full, så jeg ba han skru av og på tenningen. Han startet motoren igjen, og oljelyset forsvant. Vet ikke hvorfor. PS. Hyundai Accent fikk dieselmotor i 2003, en tresylindret 1,5-liter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå