Gå til innhold

Oppgradering til PC (brukes til wow, surfing og div spill)

Anbefalte innlegg

Pcen skal kunne takle følgende :

- wow i høy oppløsning og rimelig god grafikk

- videoredigering

De delene jeg har nå er :

I tillegg, har jeg 4 gb med generisk RAM. Jeg har tenkt å bruke maksimalt 6k på å oppgradere dette. Jeg fikk ny RAM og hovedkort når PCen var på reparasjon sist, så de har jeg ikke så lyst til å bytte ut. Kom med forslag på hva som kan byttes ut, og sett gjerne inn link.

Tenk på at specs til PCen bestemmes av bruksområdet i større grad enn prisen egentlig, og takk på forhånd for at du gidder å hjelpe! :)

Endret av falz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis du ikke vil oppgradere mer enn hva du antyder, så er de to forslagene dine gode nok slik sett. Men hva mener du med "4 gb med generisk RAM"?? Det GTX 560 Ti kortet du linket til er ikke dårlig, men jeg hadde valgt ASUS GEFORCE GTX 560 DCII som er ca 200 kr billigere og klokket høyere enn Ti kortet. Ti kortet har visst flere prosessorer, men dette vil du ikke merke så mye til i "real life".

Med mindre du vil oppgradere hovedkort, CPU og RAM, så er det ikke så mye mer du kan gjøre slik sett. Eventuelt kunne du ha slengt inn en SSD som OS disk, f. eks. OCZ Vertex 2. Ingen dårlig disk det.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Pcen skal kunne takle følgende :

- wow i høy oppløsning og rimelig god grafikk

- videoredigering

De delene jeg har nå er :

I tillegg, har jeg 4 gb med generisk RAM. Jeg har tenkt å bruke maksimalt 6k på å oppgradere dette. Jeg fikk ny RAM og hovedkort når PCen var på reparasjon sist, så de har jeg ikke så lyst til å bytte ut. Kom med forslag på hva som kan byttes ut, og sett gjerne inn link.

Tenk på at specs til PCen bestemmes av bruksområdet i større grad enn prisen egentlig, og takk på forhånd for at du gidder å hjelpe! :)

hmmm,jeg har en core 2 duo e8500 til salgs + ett xfx 5770? kunne dette være noe for deg ?

Lenke til kommentar

Tja, hvis du ikke vil oppgradere mer enn hva du antyder, så er de to forslagene dine gode nok slik sett. Men hva mener du med "4 gb med generisk RAM"?? Det GTX 560 Ti kortet du linket til er ikke dårlig, men jeg hadde valgt ASUS GEFORCE GTX 560 DCII som er ca 200 kr billigere og klokket høyere enn Ti kortet. Ti kortet har visst flere prosessorer, men dette vil du ikke merke så mye til i "real life".

Med mindre du vil oppgradere hovedkort, CPU og RAM, så er det ikke så mye mer du kan gjøre slik sett. Eventuelt kunne du ha slengt inn en SSD som OS disk, f. eks. OCZ Vertex 2. Ingen dårlig disk det.

Generisk ram vil si at jeg klarer ikke finne ut hva slags ram det er (produsent, mhz etc) :p

Jeg er åpen for forslag til ny hovedkort også, dette er bare mine tanker til å begynne med. Ettersom jeg har null peiling på hardware for tiden, så er det bare å pøse på med forslag. Eneste kravet er at formålet med oppgraderingen oppfylles (altså applikasjonene nevnt i første posten kjøres glatt).

Lenke til kommentar

Det er bedre å kjøpe:

GIGABYTE GA-P67A-UD3-B3 P67 S-1155 ATX

INTEL CORE I5 2310 2.90GHZ 6MB S-1155

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

ASUS RADEON HD6950 2GB DCII GDDR5 PCI-E DVI/DP

INTEL 320 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/300 MLC 25NM RETAIL

Totalt 6155 kr.

Da får du god prosessorytelse, velflytende grafikk og SSD systemdisk.

Å kjøpe komponenter for LGA 775 forskyver kun problemet, dvs innen kort tid er du fremdeles bak ytelsesmessig. Det koster mindre for en ny og rask LGA 1155 prosessor enn å kjøpe en tre og et halvt år gammel utdatert Core 2 prosessor. Hovedkort og minne kommer i tillegg, men det er ikke store summen i forhold til hva du får igjen av ytelse og langsiktighet.

Eventuelt kan du gå for i5 2500k dersom du ønsker å overklokke.

Husk å sjekke at din nåværende PSU holder til grafikkortet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...