^fmj Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Pc: Hk: Msi 850 pro5 Cpu: 1.6 ghz northowood pentium 4 Rdram, 386 mb, men kun 128 mb ser ut til å fungere Skjermkort: Geforce 4, ti4200 Har tidligere limt festemekanismen til cpu-viften med superlim, gjorde dette på nytt nylig og etter det ble det noen problemer. Men det er ulogisk hvis det skal være noen sammenheng, men man vet jo aldri. Først fikk jeg da ikke noe bilde på skjermen, stod bare "no signal". Jeg tok ut batteriet og da fungerte alt tilsynelatende normalt. Kom bare opp 128 mb ram, men det kan ha vært slik lenge uten at det har blitt oppdaget. Når jeg da satte batteriet i igjen var det samme problemet med "no signal". Jeg begynte da å teste rambrikkene og uansett hvilken brikke jeg tar ut og uansett hvilken kombinasjon jeg bruker så kommer det lange beeps hvis ikke alle brikkene står i. Noe som i seg selv er ganske snodig, da en eller to av de må fungere (er 2x64 og 2x128). Ståa nå er at det verken kommer bilde med eller uten batteri, men alt spinner opp og jeg hører at pcen starter opp. Hk, cpu osv må jo fungere siden jeg kom meg inn i windows og alt fungerte, men som sagt ble ikke all rammen registrert. Det er en phoenix bios og beepene går i det som virker som en uendelig loop. Noen tips? Endret 6. juli 2011 av ^fmj Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er dette en stasjonær eller bærbar? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hva mener du med "tok ut batteriet"? Mener du CMOS batteriet? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Tror nok batteriet er gåent. Prøv å skjekke volten på batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå