Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lys på skjermen etter hvilemodus

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ofte med at lyset på skjermen ikke slår seg på etter at maskinen har vært i hvilemodus. Jeg legger skjermen ned(bærbar) og når jeg tar skjermen opp igjen og PCen starter, forblir skjermen svart. Jeg trodde det var selve skjermen det var noe galt med helt til jeg fant fram en kraftig lommelykt og lyste på skjermen. Da kunne jeg se helt tydelig hva som var på skjermen, men PCen er jo helt ubrukelig i den tilstanden, og jeg har heller ikke alltid med meg lommelykt. Da er alltid den eneste løsningen å slå PCen av, stort sett ved å holde på-knappen inne.

Om jeg ikke tar feil skjer dette stort sett om jeg tar ut/inn strømledningen mens PC-en er i hvilemodus. Noen som vet om det er en løsning på dette eller om det er noe som bør repareres på verksted? Det har vært slik siden PCen var ny.

Jeg vet ikke om dette er riktig forumdel å spørre, men har de siste dagene hatt problemer med å laste ned PDF-dokumenter. Den laster stort sett kun 40 kb, og så må jeg avbryte. Ganske irriterende. Dette skjedde helt plutselig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er nevnt: Jeg hadde et tilsvarende problem fra dag 1 med laptopen min. Det løste seg da jeg oppgraderte fra Vista til Win 7.

Hvis den er helt ny, og problemet ikke har oppstått som følge av røff bruk eller store programvareinstallasjoner eller -endringer, bør du ta det opp med forhandleren. Det høres ut som en software-bug, eller at strømtilførselen er på stedet hvil etter hvilemodusen - skjermen fungerer vel smertefritt ellers?

Sjekk for siste OS-oppdateringer, nyeste driverpakke til skjermkort etc, og kontakt deretter forhandleren dersom ting ikke bedrer seg.

Sjekk Power Profile i skjermkortprogrammet.

Endret av HHalling
Lenke til kommentar

Har hatt Windows 7 hele tiden. Problemet har vært slik fra jeg fikk den. Har heller ikke flyttet så mye på PCen siden jeg fikk den og behandlet den svært bra. Det er heller aldri problemer med skjermen uten om dette.

Det er heller ingen oppdateringer tilgjenglig.

Er litt usikker på å levere den på reparasjon da det ikke vanligvis er noe stort problem selv om det er irriterende når det skjer, og fordi min forige PC kom stort sett tilbake helt ren, men med de samme problemene som da jeg leverte den inn. Men jeg får vel høre med dem, uten å ta med PCen. Dette er hvertfall ikke noe jeg har gjort galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...