Garrian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Hei! Jeg har nettopp splittet min AM6 motor (2003modell, med startmotor). Jeg byttet veivlagre og veiv, samt sylinder. Veiva er av typen Doppler ER1 (forsterket veiv). Og sylinderen heter Polini Corsa (Trimsylinder, 50mm boring). Og jeg kjører med hebo titan (effektanlegg) og 24mm forgasser fra Stage 6. Det som er problemet er at det er en rar lyd fra motoren (2 forskjellige lyder faktisk). FILM MED LYD: TRYKKELINK TIL FILMEN Lyd 1: En slags svak hylelyd. Mistanke: Jeg er rett for at simmeringen på svinghjulsiden er presset for langt inn i blokken, og dermed tar borti det roterende veivlageret. Jeg vet ikke om dette er tilfellet, og om det er fysisk mulig. Kun en mistanke jeg har. Lyd 2: En slags metallisk klirrelyd Mistanke: Jeg er rett at veivlagrene kanskje ikke ble montert etter forskriftene. Og muligens ble utsatt for litegranne press i aksialretningen (feil vei, da..) Som da har laget en skade på lageret. Men trodde da heller ikke at slike skader på lageret ble til problemer før etter å ha kjørt en stund.. Det kan også være at lageret ver drevakselen er slitt.. Eller det kan være løse deler som f.eks eksospotte, skruer osv. Men dette utelukker jeg i første omgang, da jeg har sett fort over skruer og potte. Jeg regner nesten med at det kommer fra motoren, så vi tar det derfra.. Dette er da kune tanker som slo meg der og da. Det kan selvsagt være alt annet. Det er derfor jeg spør her. Hva tenker dere om saken? Hva tror dere disse to lydene kommer fra? FILMEN KOMMER ØYEBLIKK - da jeg holder på å laster den opp i skrivende stund. Håper noen har noen gode råd. Og jeg takker for alle svar Med vennlig hilsen Vidar Hetlelid Endret 5. juli 2011 av vidar_h Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Var vanskelig å høre noe spesiell lyd fra den videoen.. Men om det er en ny silynder så burde du vel egentlig ikke ruse motoren slik før du har kjørt den inn litt iallefall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå