Andreaseh Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei! Jeg tenker å studere økonomi og administrasjon, og vet ikke hva eg skal velge av høyskolen i Bergen og BI i Bergen. Det er de to alternativene jeg har, så trenger derfor ikke å anbefale andre skoler. Har lyst til NHH, men kommer ikke inn der på bacheloren, men satser på å komme inn der på masteren og få tittelen siviløkonom (master 5 år). Er det stor forskjell mellom høyskolen i f. eks Bergen kontra BI på bacheloren? Noen erfaringer?. Jeg vet at BI koster penger, så jeg tenker mer på lærere og oppbygningen slik at jeg har et godt utgangspunkt til å stille klar til en master på en noe mer krevende skole. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Håper selv på å komme inn på NHH, hva har du i snitt? Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Tut. Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Andreaseh Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Håper selv på å komme inn på NHH, hva har du i snitt? Har dårlig førstegangsvitnemål, men sekundære kvoten min er 50.8, så kommer nok ikke inn. Men hva har du på andrevalg ? høyskoler eller BI ? Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Skal du gå på BI må det være BI i Oslo, den har best rykte. Ellers blir det som nevnt over "sett ned" på folk som har utdanning fra BI. De blir generalisert til å være folk som ikke kom inn på høgskole, og derfor tar BI som en nødløsning. HiB har som alle andre høgskoler og universiteter gode og mindre gode forelesere. Det skal likevel sies at HiB har et generelt godt rykte på seg knyttet til blant annet økonomi-udtanningen. HiB har også forelesere som har arbeidet eller arbeider på NHH. Godt studentmiljø og god plassering i henhold til Bybane. Og, hvorfor ha høyere studielån når du ikke må? Lenke til kommentar
Andreaseh Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Skal du gå på BI må det være BI i Oslo, den har best rykte. Ellers blir det som nevnt over "sett ned" på folk som har utdanning fra BI. De blir generalisert til å være folk som ikke kom inn på høgskole, og derfor tar BI som en nødløsning. HiB har som alle andre høgskoler og universiteter gode og mindre gode forelesere. Det skal likevel sies at HiB har et generelt godt rykte på seg knyttet til blant annet økonomi-udtanningen. HiB har også forelesere som har arbeidet eller arbeider på NHH. Godt studentmiljø og god plassering i henhold til Bybane. Og, hvorfor ha høyere studielån når du ikke må? Takk for svar og jeg ser meg vel egentlig enig i det du sier. Har bare hørt at BI har mange gode kontakter blant annet utenlands viss man tenker og ta masteren der. Men i hovedsak er håpet og planen å ta tre år på HIB og de to siste på NHH, og derfor tenker eg at eg vil gå på den skolen som gjør det lettest mulig for meg å greie å holde nivået til NHH-elevene når jeg kommer der. I og med at eg ikke kom inn på NHH på bacheloren Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Håper selv på å komme inn på NHH, hva har du i snitt? Har dårlig førstegangsvitnemål, men sekundære kvoten min er 50.8, så kommer nok ikke inn. Men hva har du på andrevalg ? høyskoler eller BI ? Jeg har et par år igjen på vg først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå