Gå til innhold

bra gaming pc?

Anbefalte innlegg

Fantastisk å se at noen på død og liv vil ha det til at AMD er verdt pengene, man sparer jo ikke mange kronene på å velge AMD's dyreste/beste cpu kontra i5 2500k. Og ytelsen er mye bedre.

Det er en stund siden AMD var et alternativ i Athlon perioden :new_woot:

Fantastisk å se at det fortsatt er mennesker som fremdeles ikke har erfaring fra begge plattformer. På papiret er Intel noe raskere, men i det daglige bruk er det ikke store forskjellen. For de aller fleste som bruker PC, så ville de faktisk ikke merket noe forskjell i det hele tatt. Det blir først når folk har spesifikke behov at det lønner seg med Intel. Joda, du får nok AMD billigere fortsatt også!

Bit33: *facepalm*

Hvor gammel er du?13?

Hva har det med saken å gjøre? vedkommende var bare uenig med deg og det er jeg også. Den maskinen er ikke direkte dårlig men det er så liten prisforskjell på et intel og AMD system at men ikke kan kalle den bra i samenligning krone for krone.

Har hatt flere AMD baserte rigger og har nå landet på intel de siste gangene da jeg ikke var fornøyd med ytelsen.

Hvor du har at jeg ikke har erfaring fra begge sider vet ikke jeg.

jeg spiller en del og opplevde samtlige AMD system som tregere enn intel systemene jeg bygget.

Så ikke lur folk til å tro at det er bedre med amd enn intel i disse tider.

men jeg venter i spenning på om AMD's bulldozer blir hvassere en intels lga 1155 og lga 2011.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Joda, du får nok AMD billigere fortsatt også!

Ser du på prisen til et oppsett med i5 2500k og en x4 980 BE, og hovedkort med støtte for SLi (am3+ - 1049,- og 1155 - 1049,-) skiller det 100 kroner i pris til fordel for AMD.

Disse 100 kroner ryker for ut vinduet når du må bytte ut den ubrukelige vifta som følger med AMD, det er ikke nødvendig på SB.

Om ikke forskjellen ses annet på enn papiret(din påstand) så høres den iallefall.

At du i hele tatt gidder å diskutere dette videre og backe opp AMD, blir teit.

Når du da i tillegg forsvarer dine meninger med å anklage andre for å være mindreårige med dysleksi som har null peiling, så synker troverdighet med en gang.

Jeg har erfaring med både AM3 og SB, hvor mange av AM3 bygga tror du er kjøpt etter SB kom ut? Korrekt, 0.

Lenke til kommentar

Fantastisk å se at noen på død og liv vil ha det til at AMD er verdt pengene, man sparer jo ikke mange kronene på å velge AMD's dyreste/beste cpu kontra i5 2500k. Og ytelsen er mye bedre.

Fantastisk å se at det fortsatt er mennesker som fremdeles ikke har erfaring fra begge plattformer. På papiret er Intel noe raskere, men i det daglige bruk er det ikke store forskjellen. For de aller fleste som bruker PC, så ville de faktisk ikke merket noe forskjell i det hele tatt. Det blir først når folk har spesifikke behov at det lønner seg med Intel. Joda, du får nok AMD billigere fortsatt også!

Hvor gammel er du?13?

Hva har det med saken å gjøre? vedkommende var bare uenig med deg og det er jeg også. Den maskinen er ikke direkte dårlig men det er så liten prisforskjell på et intel og AMD system at men ikke kan kalle den bra i samenligning krone for krone.

Har hatt flere AMD baserte rigger og har nå landet på intel de siste gangene da jeg ikke var fornøyd med ytelsen.

Hvor du har at jeg ikke har erfaring fra begge sider vet ikke jeg.

jeg spiller en del og opplevde samtlige AMD system som tregere enn intel systemene jeg bygget.

Så ikke lur folk til å tro at det er bedre med amd enn intel i disse tider.

men jeg venter i spenning på om AMD's bulldozer blir hvassere en intels lga 1155 og lga 2011.

Har ikke prøvd å lure noen med at AMD er bedre. Jeg sier bare at det ikke er stor forskjell på dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, det er tross alt snakk om hele 0,2 ghz feil -_-

Jeg mener til 100 kroner ekstra, er 2500k, 1 av 2 beste gaming CPUene på markedet idag et kupp i forhold til x4 980, som er sånn midt på treet i ytelse.

Virker ikke ut som du vett dette, men SB tilbyr lavere strømforbruk, lavere temperaturer, bedre cpu-kjøler, enkel "one-touch overklokking" til 4,3 ghz (minst), internt skjermkort osv.

Hva fordeler har AMD over Intel SB, vist vi ser bortifra at den er en 100-lapp billigere?

I tillegg får du en CPU som er langt bedre enn AMD til andre ting også.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jo det er en stor forskjell på dem. Phenom er en lastgen CPU som i sin tid kjempet mot i5 750/760 og man kunne da til dels forsvare å kjøpe AMD pga pris, selvom ytelsen også den gangen lå bak Intels i5/i7. Det er ingen idag som anbefaler i5 750/760 over en i5 2500k, og det vil da være like dumt å anbefale en AMD når prisen opp til Intel er skarve 100kr. "Alle" vet at i5 2500k er et mye bedre kjøp en en hvilke som helst AMD-cpu pt, og det vil den være frem til Bulldozer kommer. Det finnes et utall av tester rundt om på nettet samt en haug med poster på dette forumet som sier det samme.

Lenke til kommentar

Ser du på prisen til et oppsett med i5 2500k og en x4 980 BE, og hovedkort med støtte for SLi (am3+ - 1049,- og 1155 - 1049,-) skiller det 100 kroner i pris til fordel for AMD.

Disse 100 kroner ryker for ut vinduet når du må bytte ut den ubrukelige vifta som følger med AMD, det er ikke nødvendig på SB.

Om ikke forskjellen ses annet på enn papiret(din påstand) så høres den iallefall.

Når du da i tillegg forsvarer dine meninger med å anklage andre for å være mindreårige med dysleksi som har null peiling, så synker troverdighet med en gang.

Jeg har erfaring med både AM3 og SB, hvor mange av AM3 bygga tror du er kjøpt etter SB kom ut? Korrekt, 0.

Han skulle ikke ha 2 grafikkort. Så dropp hovedkortet fra AMD med dette. Så får du andre priser!Har ikke anklaget andre for å være mindreårige med Dysleksi.Jeg spurte on du hadde det da du ikke forsto spørsmålet " Er dette en bra gamer" og begynte å dra inn masse andre ting. Jeg spurte om personen var 13 år da han kom med tåpelige engelske ord, akkurat som når du kalte meg Smartass!Det er fremdeles folk som kjøper AMD etter SB kom ut, så ikke prøv å skryte på deg noe.Hva med han som startet innlegget her? Korrekt? Nei!Feil!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Han skulle ikke ha 2 grafikkort. Så dropp hovedkortet fra AMD med dette. Så får du andre priser!Har ikke anklaget andre for å være mindreårige med Dysleksi.Jeg spurte on du hadde det da du ikke forsto spørsmålet " Er dette en bra gamer" og begynte å dra inn masse andre ting. Jeg spurte om personen var 13 år da han kom med tåpelige engelske ord, akkurat som når du kalte meg Smartass!Det er fremdeles folk som kjøper AMD etter SB kom ut, så ikke prøv å skryte på deg noe.Hva med han som startet innlegget her? Korrekt? Nei!Feil!

Hva om han skal ha et til skjermkort i fjern fremtid?

Dropper du SLi på Intel, så blir også det billigere.

Btw, du svarte ikke hva fordeler AMD hadde over Intel utenom at den var 100,- billigere?

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?13?

Nei, vi er ikke like gamle dessverre.

Lenke til kommentar

PhenomII er gode CPUer, men det endrer ikke det faktum at Sandy Bridge og i5 2500k som prismessig ligger i samme område knuser disse på strengt tatt alle punkter. Lavere strømforbruk, lavre temp, mindre støy, bedre ytelse, integrert GPU, enkel OC og grei pris.

Selv om du evt. er innbitt AMD-supporter så må du kunne se sannheten i øynene og innse fakta. Selv går jeg kun etter ytelse kontra pris og holder ikke med noen av produsentene i den forstand.

For å svare på første post: Ja, med hovedkort og til riktig pris er det en grei spill-PC.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

FarCry2:

ncjtya.png

Nå er det da ikke 970 eller 975 han skulle ha, men 980!

Intel går forbi, men i virkeligheten er det ikke mye forskjell.

i virkeligheten?

det der er ikke en syntetisk test.... så det er virkeligheten!!!! og eneste som er bedre på 980 er at den er litt høyere klokket.... (0.1 gz)

og det hadde ikke kommet noe godt ut av om du hadde vist om han hadde dysleksi eller ikke så det var en frekk og unødvendig kommentar.... du kjemper også en kamp du ikke kan vinne for de den er allerede kjempet!

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Herregud folkens. Så mye drama om dette spørsmålet.

Teri223: Hvor mye skal du bruke på pcen ? Kom med en sum så får du nok bedre svar på hva du kan få for det du har tilgjengelig. Nå til dags kan du få helt ok gamerpcer til en lav pris, men det blir fort mye dyrere om du skal ha en state of the art pc som kan kjøre alt som kommer i nærmeste fremtid på fullt grafikkmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...