Gå til innhold

bra gaming pc?

Anbefalte innlegg

Er dette en bra gaming pc?

513291 ACE MOUSE GAMING EDGE 3200 LASER 3600D

593165 Ace M-Pad Sense Blue abstract

367544 Akasa 120mm Blå LED Vifte 120 x 120 x 25mm, 1200 RPM, 38.4 CFM, 17.5 dBA, 3-Pin

634949 AMD Phenom II X4 980 Black Edition Socket-AM3, Quad Core, 3,7Ghz, 6MB, 125W, Boxed

484600 ASUS Xonar HDAV1.3 Slim PCI, HDMI 1.3, Full HD, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio bitstreaming

602546 Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Vifte: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x USB, 1x Audio

639424 Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/510MB/s read/write, SandForce® SF-2281

437583 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB Kit w/3X HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27

575358 Logitech Gaming Keyboard G110 KB Layout Pan-Nordic, custom-colour backlighting

580909 Logitech Speaker System Z323 360-degree sound, 30 watts RMS

631716 Microsoft Windows 7 Home Premium EN OEM, 32bit, SP1

631088 Philips 27" LCD 273E3SB 1920x1080, 500000:1, 5ms, VGA/DVI

638546 Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, Dual Fan and BIOS, w/Dirt 3

626345 Silver Power SP-B700 700W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte

488176 Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BLACK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Bra sammenlignet med hva? Har ikke peiling på hva den koster jeg.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Er dette en bra gaming pc?

513291 ACE MOUSE GAMING EDGE 3200 LASER 3600D

593165 Ace M-Pad Sense Blue abstract

367544 Akasa 120mm Blå LED Vifte 120 x 120 x 25mm, 1200 RPM, 38.4 CFM, 17.5 dBA, 3-Pin

634949 AMD Phenom II X4 980 Black Edition Socket-AM3, Quad Core, 3,7Ghz, 6MB, 125W, Boxed

484600 ASUS Xonar HDAV1.3 Slim PCI, HDMI 1.3, Full HD, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio bitstreaming

602546 Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Vifte: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x USB, 1x Audio

639424 Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/510MB/s read/write, SandForce® SF-2281

437583 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB Kit w/3X HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27

575358 Logitech Gaming Keyboard G110 KB Layout Pan-Nordic, custom-colour backlighting

580909 Logitech Speaker System Z323 360-degree sound, 30 watts RMS

631716 Microsoft Windows 7 Home Premium EN OEM, 32bit, SP1

631088 Philips 27" LCD 273E3SB 1920x1080, 500000:1, 5ms, VGA/DVI

638546 Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, Dual Fan and BIOS, w/Dirt 3

626345 Silver Power SP-B700 700W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte

488176 Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BLACK

Hei! Ja den er bra!men..

Jeg ser ikke noe grunn til at du skal kjøpe 32Bit win7, når du kan få 64Bit.

Husk også at den smekre SSD'en du har valgt kan gi deg noe hodebry. Noen maskiner vil ha vanskelig for å finne den under installasjon, og det kan godt hende du må inn i BIOS'en mere enn det smaker. I værste fall vil den ikke kjøre under AHCI eller på 6Gbps.Du må kanskje sette den til IDE og 3Gbps, og da kjører den med en peak på 240-250Mbps!Fremdeles raskt, men ikke det du betalte for. Da var den tidligere SandForce kontrollere'n bedre.

Ellers ser det meget fint ut.

Lenke til kommentar

Når du har 7GB ram, om du teller med grafikkkortet sin ram, og 32bits operativsystem, så får du bare brukt 3,6GB av de 7. Som er forholdsvis dårlig. Kjøp 64 bits windows.

edit:

Lydkortet du kjøper er også ganske overkill til de høytalerene der.

edit2:

Er det bare meg, eller mangler du hovedkort?

Endret av Byxxi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har du Dysleksi eller? Han lurte på om den var bra! Ikke om den kostet nok eller

om den den var bra sammenlignet med andre.

Please, ikke få meg til å le da.

Du mener altså den PCen er bra uansett pris, så vist den koster 50 000 så er den bra forsatt? Smartass.

Lenke til kommentar

Har du Dysleksi eller? Han lurte på om den var bra! Ikke om den kostet nok eller

Du mener altså den PCen er bra uansett pris, så vist den koster 50 000 så er den bra forsatt? Smartass.

Han lurte på om det var en bra gaming PC! Var det så vanskelig å svare på?

Når var det de komponentene han hadde satt opp kostet i nærheten av 50 000?

Viser at du vet lite om komponenter's priser iallefall!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, men del av definisjonen av en bra gaming pc er absolutt prisen.

Vist han kunne fått Sandy Bridge oppsett med 8gb minne, GTX 570, Corsair 800d, Corsair AX-serien PSU og resten det samme til samme pris som den TS har funnet, så er jo ikke den bra og et bra kjøp.

Lenke til kommentar

Vist han kunne fått Sandy Bridge oppsett med 8gb minne, GTX 570, Corsair 800d, Corsair AX-serien PSU og resten det samme til samme pris som den TS har funnet, så er jo ikke den bra og et bra kjøp.

Corsair 800D eller AX serien av PSU'er har jeg selv her hjemme, men det er ikke det som gjør en PC til en god gamer. Hvis luftsirkulasjonen er bra nok i et MIDI så holder dette lenge.

Han trenger heller ikke å se til Intel eller Nvidia for å få en god gamer. Det han har satt opp holder en fin pris og det drar spill som bare det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Corsair 800D eller AX serien av PSU'er har jeg selv her hjemme, men det er ikke det som gjør en PC til en god gamer. Hvis luftsirkulasjonen er bra nok i et MIDI så holder dette lenge.

Han trenger heller ikke å se til Intel eller Nvidia for å få en god gamer. Det han har satt opp holder en fin pris og det drar spill som bare det!

Du misset poenget helt, men det er greit.

Lenke til kommentar

Han lurte på om det var en bra gaming PC! Var det så vanskelig å svare på?

Når var det de komponentene han hadde satt opp kostet i nærheten av 50 000?

Viser at du vet lite om komponenter's priser iallefall!

Oh no!

Alvorlig talt, tar du ikke IT-henrik sitt poeng i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Du misset poenget helt, men det er greit.

Du hadde aldri noe poeng!

Lenke til kommentar

Du mangler hovedkort.

Som andre nevner, 64 bit W7, IKKE 32Bit! Absolutt ingen vits å kjøpe 32 bit i dag!

27'' skjerm men bare 1920x1080p? :thumbdown:

Og jo IT henrik har ett poeng. Pris/Ytelse på oppsettet er viktig...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jo, vist han får bedre, til samme pris, da er de ikke den pcen et godt kjøp.

Noe som ikke er godt kjøp, er sjeldent bra.

Som sagt det handler nok mer om pcen er et bra kjøp eller ei, enn hvorvidt den er en god gamer.

At den kan starte et spill og kjøre det bra greier alle med et halvt øye og se, men det hadde vært dumt vist TS hadde kjøpt denne maskinen og så kunne han fått bedre til samme pris.

Edit: er du forsatt ikke overbevist, så får du leve i trua.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Jo, vist han får bedre, til samme pris, da er de ikke den pcen et godt kjøp.

Noe som ikke er godt kjøp, er sjeldent bra.

Som sagt det handler nok mer om pcen er et bra kjøp eller ei, enn hvorvidt den er en god gamer.

At den kan starte et spill og kjøre det bra greier alle med et halvt øye og se, men det hadde vært dumt vist TS hadde kjøpt denne maskinen og så kunne han fått bedre til samme pris.

Edit: er du forsatt ikke overbevist, så får du leve i trua.

Han lurte på om det var en bra gamer!Ikke sant? og svaret er JA:)

Spurte han om noe annet?->Nei

Hvis han hadde spurt om det var en bra PC, ville jeg da svart annerledes?->Kanskje?

Det finnes faktisk ungdommer som bare vil spille; og som ikke bryr seg om det tar 2min eksta å åpne 10 win zip filer samtidig, eller 15min ekstra Dekoding i VirtulDub!

Klarer du virkelig ikke å skjønne spørsmålet "ER DETTE EN GOD GAMER"??

Lenke til kommentar

jeg har dysleksi (takker) og du har en iq brems.... prisen til et system er like viktig som hva du får!!! hvis han ville ha et ja/nei svar så hadde han bare tatt alle de dyreste komponentene og sluppet "trøblet" med å komme hit!!

og hjelpe folk på forumet er helt greit det, men når du går gjennom 10-20 poster vær dag (du kan prisene ganske greit, men) så er det sykt irriterende å sette opp et oppsett for vær post for å finne ut at det er det BESTE personen kan få for pengene sine!!!! (fordi det er nesten alltid noe du glemmer)

men tilbake til saken:

nei ikke bra gamer pc....du måtte vært en gud for å fått den til å starte fordi den ikke har noe hovedkort (det hadde vært svaret mitt om jeg skulle gjort det på din måte Bit33... er det mye hjelp i det svare?)

tilbake til saken... igjen

du mangler hovedkort (som sagt)

et intel system hadde nok lønt seg, noe som en 2500k og et ASUS P8P67 PRO hovedkort

du har et ram kit til intel socket 1156/"trippel channel memory"

8gb med corsair xms3 hadde nok vært bedre

kabinettet er litt middelmådig (men om du liker det er det ABSOLUTT brukbart)

lydkort har jeg ikke så veldig mye peiling på, så skal ikke uttale meg her.

et godt skjermkort

på papiret ser det ut som en god SSD, men det ble nevnt noe over du kanskje bør undersøke

det er også en ganske grei strømforsyning

også bør du nok ha 64 bit windows 7

det han har satt opp kom på litt over 12k, og der er litt over 3 k på skjerm/tastatur osv (fordi han har glemt hovedkortet i oppsettet blir det da rundt 13.5k totalt med et)

Jeg ville droppet lydkortet, gått for 2500k, ASUS P8P67 PRO, corsair xms3, Corsair TX V2 650W PSU og et 6950 skjermkort. dette er rundt 6k... resten er opp til deg... (resten blir som ekstra goder, så får du bestemme hvor mye penger du vil bruke på det, jeg ville også kanskje gått for en modulær PSU)

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Fantastisk å se at noen på død og liv vil ha det til at AMD er verdt pengene, man sparer jo ikke mange kronene på å velge AMD's dyreste/beste cpu kontra i5 2500k. Og ytelsen er mye bedre.

Det er en stund siden AMD var et alternativ i Athlon perioden :new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk å se at noen på død og liv vil ha det til at AMD er verdt pengene, man sparer jo ikke mange kronene på å velge AMD's dyreste/beste cpu kontra i5 2500k. Og ytelsen er mye bedre.

Det er en stund siden AMD var et alternativ i Athlon perioden :new_woot:

Fantastisk å se at det fortsatt er mennesker som fremdeles ikke har erfaring fra begge plattformer. På papiret er Intel noe raskere, men i det daglige bruk er det ikke store forskjellen. For de aller fleste som bruker PC, så ville de faktisk ikke merket noe forskjell i det hele tatt. Det blir først når folk har spesifikke behov at det lønner seg med Intel. Joda, du får nok AMD billigere fortsatt også!

Bit33: *facepalm*

Hvor gammel er du?13?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...