Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Allergisk mot mygg og knott

Anbefalte innlegg

Fått mine to første bitt i dag. Hovner opp veldig, klør som bare f*** og eurax funker ikke mot alt. Prøver å unngå å kløøøøø!!!

Husker da jeg var på telttur for noen få år siden.. da ble jeg overfalt av både mygg og knott, og følte meg faktisk fysisk dårlig etter å ha fått flere bitt. Jeg skjønner ikke hvorfor sånne insekter elsker meg så!

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg holder disse krekene unna meg og hvordan å behandle bitt bedre? Hvilke produkter har mest effekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor sånne insekter elsker meg så!

Av di du har anten søtt blod, sveitte klede og/eller feil klesfarge. Blått er favorittfargen til myggen, kvitt likar han minst.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg holder disse krekene unna meg og hvordan å behandle bitt bedre? Hvilke produkter har mest effekt?

God røynsle med dette stoffet, denne leverandøren lever til Noreg: http://www.helsekosten.dk/product_info.php?currency=EUR&products_id=25437. Ellers er det å gni kroppen inn med sitron eller kvitlauk tingen.

Ellers: God betring :).

Lenke til kommentar

Har gått i en gul t-skjorte :p Svett er jeg ikke, men mistenker søtt blod :(

Akk ja, det er ulempa med å vera for søt :). Dei to andre tinga kan ein jo gjera noko med, men sida som tyder mest er det lite å gjera med.

Hva hvis jeg kjøper en fuktighetskrem med sitronduft? Er det lukten de misliker?

Etter kva eg har skjøna er det sjølve sitronsafta/-syra dei mislikar.

Har du god erfaring med bug a bug? Kan man bruke det i håret, på huden og klærne??

God røynsle med bug-a-bug ja. Ikkje på meg sjølv (meg bit myggen når han ikkje finn noko betre, kan sitja midt i ein myggsverm i ein time, om det er søtare folk enn meg der), men på eine guten. Ikkje testa i hår hjå han, etter kva eg veit, men effektivt som berre det hjå han på hud og klede. Ikkje perfekt (slike stoff finst visstnok ikkje) men reduserer plaga 95 % hjå han.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det med at myggen tiltrekkes av "søtt blod" er en myte. :p Kroppen skiller ut diverse stoffer og kjemikalier som myggen tiltrekkes av.

Lenke til kommentar

Hva hvis jeg kjøper en fuktighetskrem med sitronduft? Er det lukten de misliker?

Husk at f.eks. parfyme/kremer o.l. også kan være faktorer som gjør at myggen tiltrekkes.

Men den primære attraksjonsgreia er nok kroppslukt - ikke nødvendigvis av typen vi mennesker klarer å lukte da; det finnes jo mange kjemikalier/feromoner o.l. som vi ikke bevisst legger merke til men som mange dyr og insekter nok får med seg.

Lenke til kommentar

Myggen tåler ikke lukten av B-vitaminer.

Du kan jo også vurdere å spise mer fiber / lavglykemisk / spise oftere.

Anbefaler produktene til myrra.no

http://www.myrra.no/subdet49.htm

Da slipper du kjemikaliet DEET som stort sett er i alle kommersielle myggmiddel.

Spiser masse fiber jeg.

Husk at f.eks. parfyme/kremer o.l. også kan være faktorer som gjør at myggen tiltrekkes.

Men den primære attraksjonsgreia er nok kroppslukt - ikke nødvendigvis av typen vi mennesker klarer å lukte da; det finnes jo mange kjemikalier/feromoner o.l. som vi ikke bevisst legger merke til men som mange dyr og insekter nok får med seg.

Det nærmeste jeg kommer parfyme er roll-on deo som jeg tar på en gang om dagen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...