pomegranate Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg er mildt sagt irritert akkurat nå.. For 3-4 år siden gikk jeg til anskaffelse av en laptop fra Acer til den nette sum av omtrent 7000kr. For en sånn pris forventer man vel å få et visst utbytte av kjøpet, noe jeg dessverre aldri har fått. Her er historien om min laptop... 1. Etter omtrent 1,5 år med normal bruk, slo den seg plutselig av. Da jeg prøvde å slå den på igjen fikk jeg en grå skjerm med masse streker som skiftet farge. Den lagde lyd som vanlig, men skjermen var på bærtur. Sendte den på reparasjon via forhandler, og fikk byttet skjermkort uten problemer. 2. 1,5 år senere fikk jeg selvfølgelig problemer igjen.. Jeg var nede og hentet meg no mat, og da jeg kom tilbake var laptopen død igjen. Denne gangen gikk det ikke an å slå den på igjen i det hele tatt. Sendte den på reparasjon igjen (dene gangen direkte til Acer, ikke gjennom forhandler), og denne gangen var det hovedkortet som hadde tatt kvelden. Vifta var også defekt, så denne hadde de også byttet ut. Endelig, tenkte jeg. Nå slipper jeg sikkert problemer med pcen på en stund nå som disse tre tingene er byttet ut. 3. ....men det ender selvfølgelig ikke her. Omtrent 2 uker etter at jeg hadde fått den tilbake, skjedde det samme ATTER EN GANG. Jeg hørte på musikk, og den slo seg av rett foran øynene mine. Denne gangen var jeg ganske irritert da jeg ringte Acer for å forlange en ny reparasjon. De mente selv at det var merkelig at den skulle bli ødelagt etter så kort tid, og foreslo en omlevering om det viste seg at hovedkortet hadde røket på nytt (altså samme feil 2 ganger). I dag fikk jeg laptopen tilbake med følgende "diagnose"/melding: "Ny pasta(?) på cup, stress test over 12 timer uten å slå seg av. Ombytte/kredit avslått grunnet ikke samme feil i de 2 første service (1. byttet VGA; 2. byttet HK og dc inn kabel). Og gjett hva, folkens.. Jeg prøver å skru på pcen, og den vil IKKE slå seg på!!!! Hva i helv...? Jeg har ikke ord for frustrasjonen min. Har de levert den tilbake ureparert, eller har de liksom latet som om de har reparert den og bare returnert den til meg? Tenker å ringe dem i morgen, og om jeg ikke blir tatt seriøst så tar jeg kontakt med Forbrukerrådet, for nå har jeg fått nok. Nå ble det VELDIG mye tekst her, men jeg trenger virkelig alle råd jeg kan få. Er det noen som har opplevd det samme og som kan dele sine erfaringer med meg? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Nå er ikke Acer den beste leverandøren av bærbare maskiner men du har nok hatt mer uflaks med ditt eksemplar enn godt er. Hvis det ikke er liv i maskinen så er det bare å returnere den med påskriften DOA. Og du skal selvfølgelig ikke betale for dette. Det blir jo også en spiker til i kista hvis du vil forfølge et evt. bytte til ny maskin så jeg ville ikke vært så fortvilet. Lenke til kommentar
pomegranate Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Takk for svar, vidarkri! Kjenner flere som har hatt store problemer med sine laptoper, men jeg mener da at mitt eksempel tar kaka.. Skulle ikke vært mulig. Men med tanke på å kontakte forbrukerrådet; bør jeg gjøre dette før eller etter jeg kontakter Acer? Tenkte først på å true Acer med å ta kontakt med dem først og se hvordan de reagerer, men vet ikke om det vil hjelpe.. Eller? Btw, noen som kan forklare meg hva en "ny pasta på cup" er...? Lenke til kommentar
darket Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 pasta på CPU er der for å fordele varmen bedre. Foreslår at du ringer inn, vær hyggelig, si at dette er 4 gangs feil på maskinen, og du ønsker heving av kjøp. Du får nesten ta det derfra, du trenger ikke dra forbrukerrådet inn i dette her. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Takk for svar, vidarkri! Kjenner flere som har hatt store problemer med sine laptoper, men jeg mener da at mitt eksempel tar kaka.. Skulle ikke vært mulig. Men med tanke på å kontakte forbrukerrådet; bør jeg gjøre dette før eller etter jeg kontakter Acer? Tenkte først på å true Acer med å ta kontakt med dem først og se hvordan de reagerer, men vet ikke om det vil hjelpe.. Eller? Btw, noen som kan forklare meg hva en "ny pasta på cup" er...? Du er premieeksempelet på en kunde som gjør det vanskelig for deg selv Å være irritert når du ringer de, og true med forbrukerrådet gjør bare forhandler uvillig til å hjelpe deg på mest smidige måte. Om du bruker samme tone mot de som du gjør i denne tråden, kan det være vanskelig å få gjennomslag for dine krav. De hadde helt rett i å ikke kreditere sist gang da det ikke var tredje gang samme feil. Og at den ikke fungerte når du fikk den tilbake, kan være på grunn av rystelser eller slag under transport. Om du umiddelbart beskylder de for å bare late som de har reparert, vil du bare møte enda mer uvilje. Ta heller ikke kontakt med forbrukerrådet før du snakker med de. Det kan være de løser det veldig greit uansett, og hvis du først begynner å sitere Forbrukerrådet, kan du møte ENDA mer uvilje. Ta saken opp med de på en hyggelig og saklig måte, ikke kjeft, ikke vær sur i stemmen, ikke tru de med ting eller beskyld de for ting. Da vil ting mest sannsynlig gå helt i orden. Hvis de IKKE gir deg det du har rett på i følge Forbrukerkjøpsloven, SÅ kan du begynne å være hardere i fremgangsmåten. Men ikke ødelegg for deg selv ved å være det før de i det hele tatt har fått muligheten til å ordne opp for deg. Lenke til kommentar
pomegranate Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 He he.. Egentlig er jeg veldig hyggelig og tålmodig hver gang jeg ser meg nødt til å ringe Acer, men tenkte kanskje jeg burde anvende en annen taktikk denne gangen! Men det trengte jeg heldigvis ikke i dag, for du har nok rett i det du sier Marekatten.. Ringte dem idag, med min vanlige hyggelige tone, og fant fort ut at de rett og slett hadde glemt å ta en power reset før de sendte maskinen tilbake til meg. Så da var dette dramaet over for denne gang får håpe jeg får beholde den litt lenger enn 2 uker denne gangen.. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
morgster Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Bare prøv følgende hvis den er død før du sender den inn: 1. Koble fra batteri og strømkabel. 2. Hold inn power-knappen i ett minutt. 3. Koble inn strømkabelen og trykk på power-knappen. Er en ting pc-teknikerene våre prøver før vi erklærer maskinene døde Lenke til kommentar
pomegranate Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 Bare prøv følgende hvis den er død før du sender den inn: 1. Koble fra batteri og strømkabel. 2. Hold inn power-knappen i ett minutt. 3. Koble inn strømkabelen og trykk på power-knappen. Er en ting pc-teknikerene våre prøver før vi erklærer maskinene døde Akkurat det som viste seg å være løsningen men takk for svar! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Bra det løste seg på enkleste måte. Stort sett går sånne ting kjapt i orden så lenge man forholder seg rolig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå