sdf123 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg måtte flytte routeren min til den ene enden av huset, noe som gjør at jeg får veldig sbake signaler i etasjen over i motsatt ende. Kan jeg bytte de 3 antennene på routeren for å bedre signalet? Andre muligheter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Du kan f.eks bytte ut den ene antennen med en som har høy forsterkning. Eks: http://www.dealextre...s-network-48232 Pass på at du ikke bytter den i midten, men en på sidene. Det er de to som både sender og mottar. Du kan også flashe med DD-WRT for å få kraftigere sendereffekt. Endret 5. juli 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Om antenne kan skurs av er en retningsbestemmt antenne nok løsningen som la7dfa.com sier. Det er da ideelt å bytte èn av den (en av de på sidene) og så la den andre stå med standard antenne. Da får du èn antenne som du kan peke inn på langdistanse-mål som du trenger bedre signal mot + at du har en omni(rundtstråle) antenne som dekker områder rett rundt ruteren. Byttet du begge antennene så ville du ofret muligheten til å koble på nettet for alle de klientene som ikke lå innenfor den retningsbestemte strålen som antennen sendte ut - og det er jo vanligvis ikke så ideelt for normalt bruk. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå