igxx Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 har stor problemer med bfbc2 så tenkte kanskje port fw kunne gjøre jobben, men er litt usikker på hvordan ip og hvordan jeg gjør dette. skal jeg bruke external IP (eks: 88.91.108.201) eller ipv4-adresse (eks: 10.0.0.86) har multimodemet: zyXEL P-2812HNU-F3 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Du skal forwarde mot den interne adressen til datamaskinen 10.x.x.x. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Om du har dynamisk ip på maskinen (gir ny ip hver gang du kobler til) så vil jeg ambefale deg å slå på statisk ip til den maskinen i tilleg, så du slipper og port forwarde en ny ip hele tiden.. Du skal portforwarde til den interne adressen til maskinen. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Du skal forwarde mot den interne adressen til datamaskinen 10.x.x.x. greit, så det skal se slik ut: på portforward.com står det slik : TCP UDP Battlefield Bad Company 2 80, 13505, 18390, 18395 10000, 18395 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Om du har dynamisk ip på maskinen (gir ny ip hver gang du kobler til) så vil jeg ambefale deg å slå på statisk ip til den maskinen i tilleg, så du slipper og port forwarde en ny ip hele tiden.. Du skal portforwarde til den interne adressen til maskinen. tror muligens at jeg har statisk ip siden den ikke har endret seg i det siste akuratt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg ville brukt UPNP i router og aktivert det i spillmaskinens OS. Da åpnes portene automatisk. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 jeg tror UPNP faktisk er åpen. ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 I såfall skal det jo normalt fungere greit. Prøv porttesteren i uTorrent om du ønsker å bekrefte om UPNP fungerer hos deg. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) I såfall skal det jo normalt fungere greit. Prøv porttesteren i uTorrent om du ønsker å bekrefte om UPNP fungerer hos deg. da skal jeg bare teste noen av bfbc2 av portene? Og hvor finner jeg den? Endret 5. juli 2011 av igxx Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Det holder vel å teste en tilfeldig port og se at UPNP fungerer. Pass på at du fjerner manuell portforwarding i router. Det kan bli konflikt om du bruker flere metoder på samme port. http://www.utorrent.com/ Options, setup guide. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Hvordan slår jeg av Manuell portforwarding ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Du fjerner oppføringene. Alternativt kan du resette routeren. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Du fjerner oppføringene. Alternativt kan du resette routeren. Da var det testet, men det fungerte heller ikke.. og det har vell neppe noe med at æ bruker et tråløst nettverk med et tråløst nettverkskort? Endret 6. juli 2011 av igxx Lenke til kommentar
igxx Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 bruker denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617279 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Nettverkskortet sperrer ikke porter. Det som kan være er enten at du har oppsett med flere brannmurer, sperring av ISP (ved virus e.l.) eller at du har en brukerfeil. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 det fungerte fint i ca 20-30min men så klikke det igjen :/ men jeg har fått en mistanke om at internettet klikker akuratt når jeg mister tilkoblingen :S fordi da jeg prøvde å starte musikk, med en gang etter at det klikket, og så fungerte det ikke :S (spotify) og det stod at jeg var ofline, så, jeg vet ikke helt.. noen grunn til at nettet skal klikke når jeg spiller bfbc2? Lenke til kommentar
igxx Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 virker nesten som at bfbc2 nesten crasher nettet mitt i ca 10 sec.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg forslår du ordner portforwardingen først, så kan du se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå