Gå til innhold

hvilken ip skal jeg pw?

Anbefalte innlegg

har stor problemer med bfbc2 så tenkte kanskje port fw kunne gjøre jobben, men er litt usikker på hvordan ip og hvordan jeg gjør dette.

skal jeg bruke external IP (eks: 88.91.108.201) eller ipv4-adresse (eks: 10.0.0.86)

har multimodemet: zyXEL P-2812HNU-F3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal forwarde mot den interne adressen til datamaskinen 10.x.x.x.

greit, så det skal se slik ut: post-197169-0-30727000-1309897321_thumb.jpg

på portforward.com står det slik :

TCP UDP

Battlefield Bad Company 2 80, 13505, 18390, 18395 10000, 18395

Lenke til kommentar

Om du har dynamisk ip på maskinen (gir ny ip hver gang du kobler til) så vil jeg ambefale deg å slå på statisk ip til den maskinen i tilleg, så du slipper og port forwarde en ny ip hele tiden.. Du skal portforwarde til den interne adressen til maskinen.

tror muligens at jeg har statisk ip siden den ikke har endret seg i det siste akuratt :p

Lenke til kommentar

I såfall skal det jo normalt fungere greit. Prøv porttesteren i uTorrent om du ønsker å bekrefte om UPNP fungerer hos deg.

da skal jeg bare teste noen av bfbc2 av portene?

Og hvor finner jeg den?

Endret av igxx
Lenke til kommentar

Du fjerner oppføringene. Alternativt kan du resette routeren.

Da var det testet, men det fungerte heller ikke.. og det har vell neppe noe med at æ bruker et tråløst nettverk med et tråløst nettverkskort?

Endret av igxx
Lenke til kommentar

det fungerte fint i ca 20-30min men så klikke det igjen :/ men jeg har fått en mistanke om at internettet klikker akuratt når jeg mister tilkoblingen :S fordi da jeg prøvde å starte musikk, med en gang etter at det klikket, og så fungerte det ikke :S (spotify) og det stod at jeg var ofline, så, jeg vet ikke helt.. noen grunn til at nettet skal klikke når jeg spiller bfbc2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...