volvo240turbo Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 hei. jeg bor på landet, og lurer på om hvordan leverandør som kan tilby internett her. vi har ikke gate nr. så jeg kan ikke bruke slike "hvordan forbindelse har du muliget til å få" greier.. nå bruker jeg mobilt bredbånd men det er ikke noe særlig siden jeg spiller multiplayer dataspill og trenger en god forbindelse. noen som kan hjelpe meg?? får nåija av at nettet er så tregt :'( Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Man kan som regel søke på postnummer eller telefonnummer... Eller blir det vanskelig å mene noe når du ikke sier hvor du bor. Du kan jo søke på adresser nære deg. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har du fasttelefon, eller har det vert fasttelefon i huset før? Hvis du har det så kan du også få bredbånd, kommer litt an på hvor du bor i landet, men telenor og de fleste andre kan fikse det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Du kan søke på gårds og bruksnummer i de fleste slike systemer til operatørene. Spør foreldrene dine etter informasjonen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 hei. jeg bor på landet, og lurer på om hvordan leverandør som kan tilby internett her. vi har ikke gate nr. så jeg kan ikke bruke slike "hvordan forbindelse har du muliget til å få" greier.. nå bruker jeg mobilt bredbånd men det er ikke noe særlig siden jeg spiller multiplayer dataspill og trenger en god forbindelse. noen som kan hjelpe meg?? får nåija av at nettet er så tregt :'( Du kan søke opp på gårds å bruksnummer om du ikke har gateadresse/telefonnummer. Dette vil dog kreve at du sjekker direkte i kapaks (under adressesøk): https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ de fleste forenklede "kan du få internett" søkene som nettleverandørene bruker har ofte ikke støtte for å søke gårdsnummer/bruksnummer for å ikke forvirre folk og å holde det enklest mulig. De slår dog opp i akkurat samme databasen, og dette er det som ISPene selv ville sjekket i om de skulle undersøke om de kunne levere til deg. Sjekk der selv, eller si og ditt gårdsnummer/bruksnummer så kan vi evt. gjøre et oppslag for deg om du blir forvirret av hvordan du skal bruke kapaks (det er dog ikke rocket-science). -Stigma 1 Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Du kan få ADSL om du ikke bor for langt fra sentralen. Desverre bor mange på landet langt fra sentral og kan ikke få, eller få dårlig hastighet. Om du ikke kan få ADSL kan du sjekke om det er noen som tilbyr radio brebånd der du bor. Om du kontakter kommunen så har de helt sikkert oversikt over dette. En annen mulighet om alt annet feiler er å sette opp trådløst nett mot en annen som bor nærmere sentralen. Dette er litt jobb, og krever litt kunskaper men er ikke uoverkommelig dyrt. Kanskje noen du kjenner har kunskaper til å gjøre det? Om det er flere i området som også bor for langt unna kan dere jo dele på kostnadene. Lykke til! Endret 6. juli 2011 av rolvs Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Sjekk om du kan få fiber,jeg bor på landet,fikk 0.8Mbit ADSL (p.g.a linjelende) linje fra telenor før jeg fant ut at jeg kunne få fiber..Så nå har jeg 60/60 Mbit linje Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hvis det ikke er mulig å få trådbasert ADSL så kan du sjekke http://directconnect.no/. De har bygd ut trådløst ADSL på de stedene i Norge som ikke kan få vanlig. Bare gå inn på "Bestill" og tast inn postnummeret ditt, hvis de har bygd ut der du bor så kommer det opp et kart med bilde over master som har deres sendere montert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå