Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan jeg få internett?

Anbefalte innlegg

hei. jeg bor på landet, og lurer på om hvordan leverandør som kan tilby internett her. vi har ikke gate nr. så jeg kan ikke bruke slike "hvordan forbindelse har du muliget til å få" greier..

nå bruker jeg mobilt bredbånd men det er ikke noe særlig siden jeg spiller multiplayer dataspill og trenger en god forbindelse. noen som kan hjelpe meg??

får nåija av at nettet er så tregt :'(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. jeg bor på landet, og lurer på om hvordan leverandør som kan tilby internett her. vi har ikke gate nr. så jeg kan ikke bruke slike "hvordan forbindelse har du muliget til å få" greier..

nå bruker jeg mobilt bredbånd men det er ikke noe særlig siden jeg spiller multiplayer dataspill og trenger en god forbindelse. noen som kan hjelpe meg??

får nåija av at nettet er så tregt :'(

Du kan søke opp på gårds å bruksnummer om du ikke har gateadresse/telefonnummer.

Dette vil dog kreve at du sjekker direkte i kapaks (under adressesøk):

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

de fleste forenklede "kan du få internett" søkene som nettleverandørene bruker har ofte ikke støtte for å søke gårdsnummer/bruksnummer for å ikke forvirre folk og å holde det enklest mulig. De slår dog opp i akkurat samme databasen, og dette er det som ISPene selv ville sjekket i om de skulle undersøke om de kunne levere til deg.

Sjekk der selv, eller si og ditt gårdsnummer/bruksnummer så kan vi evt. gjøre et oppslag for deg om du blir forvirret av hvordan du skal bruke kapaks (det er dog ikke rocket-science).

-Stigma

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan få ADSL om du ikke bor for langt fra sentralen. Desverre bor mange på landet langt fra sentral og kan ikke få, eller få dårlig hastighet.

Om du ikke kan få ADSL kan du sjekke om det er noen som tilbyr radio brebånd der du bor. Om du kontakter kommunen så har de helt sikkert oversikt over dette.

En annen mulighet om alt annet feiler er å sette opp trådløst nett mot en annen som bor nærmere sentralen. Dette er litt jobb, og krever litt kunskaper men er ikke uoverkommelig dyrt. Kanskje noen du kjenner har kunskaper til å gjøre det? Om det er flere i området som også bor for langt unna kan dere jo dele på kostnadene.

Lykke til!

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...