Gå til innhold

Gamer oppgradering, trenger sårt hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal oppgradere pc'n min, og planen er å kjøpe nytt hovedkort, cpu, ssd, ram, og evn strømforsyning om det trengs (Noe jeg tror?).

Det som står i fra før, altså det jeg skal beholde er;

GPU: Asus Radeon HD 6970

Kabinett: Antec P183

Jeg har også 4 harddisker. Strømforsyningen min finner jeg ikke, men vet det er en corsair på enten 620w eller 650w.

Så, det jeg trenger hjelp med er å finne disse nye delene, da jeg ikke vet hva som er bra, hva som passer osv. Jeg kan bruke opptil 6000, kan strekke meg om det "lønner" seg, rett og slett mest mulig bang for the buck.

Håper noen kan være behjelpelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort med P67 eller Z68 brikksett

Intel Core i5 2500K cpu

4-8GB minne f.eks Corsair Vengance DDR3-1600

120 GB SSD f.eks Corsair Force Series 3 120GB

Så har du resten til evt. PSU-oppgradering

Setter pris på hjelpen din!

Ser dette bra ut?

Hvordan er denne i forhold til den som ligger i handlelisten?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675

Endret av Bateleur
Lenke til kommentar

Ser at Corsair har problemer med enkelte Force Series 3 modeller, deriblant 120GB versjonen..

Registrerer at den Crucial ssd'en har fått gode skussmål, så intet dårlig valg. Ikkje så rask som dei beste dog virker det som.

Får ikkje tilgang til handlelisten...

Lenke til kommentar

Ser at Corsair har problemer med enkelte Force Series 3 modeller, deriblant 120GB versjonen..

Registrerer at den Crucial ssd'en har fått gode skussmål, så intet dårlig valg. Ikkje så rask som dei beste dog virker det som.

Jepp, leste det samme ang. Corsair Force Series 3, 120gb versjonen var vist tilbakekalt pga feil...

Her har du en link til bilde med handlelista. http://0o2471.net/l/28133

ssd disken der er desverre utsolgt, men får se om den kommer inn igjen snart. Vis den gjør det, ser alt greit ut?

Lenke til kommentar

Overkill med 850W psu med det skjermkortet der, viss ikkje du går med seriøse planer om oppgradering og SLI/CF.

Ville heller gått ned til 750W som f.eks denne, gå heller for Corsair sin AX serie.. Fractal Design har også gode psu'er til ein god pris.

Ville nok sett litt nærmare på om du har behov for EVO vs. f.eks Pro mtp hovedkortet...

Kan melde at Dustin kjører kampanje på Corsair produkter, kanskje verdt å sjekke ut (ikkje inntrykk av at Komplett kommer best ut på pris..)

Lenke til kommentar

Overkill med 850W psu med det skjermkortet der, viss ikkje du går med seriøse planer om oppgradering og SLI/CF.

Ville heller gått ned til 750W som f.eks denne, gå heller for Corsair sin AX serie.. Fractal Design har også gode psu'er til ein god pris.

Ville nok sett litt nærmare på om du har behov for EVO vs. f.eks Pro mtp hovedkortet...

Kan melde at Dustin kjører kampanje på Corsair produkter, kanskje verdt å sjekke ut (ikkje inntrykk av at Komplett kommer best ut på pris..)

Hva er forskjellen for EVO vs Pro? Ser pro er på 100 kr mindre eller noe (siden EVO er på kampanje) så om EVO er minst like bra, bryr jeg meg ikke om de 100 kronasjene.

Ser de har tilbud på denne;

OCZ VERTEX 2 2,5" 120GB SSD SATA/300 MLC

på dustinhome, er den brukbar? Beklager om jeg spør mye, uten peiling her, hehe.

Også, ser de ikke har i5 inne...selvfølgelig. Så mitt spørsmål er, vil en i7 i 'alle' tilfeller være minst like bra? Leste litt av til gaming er den ikke verdt de extra kronene, men hvem vet, kanskje nyesere spill utnytter den bedre? Forsto det slik at den hadde en litt annen rendering els..

Endret av Bateleur
Lenke til kommentar

Jepp, leste det samme ang. Corsair Force Series 3, 120gb versjonen var vist tilbakekalt pga feil...

Her har du en link til bilde med handlelista. http://0o2471.net/l/28133

ssd disken der er desverre utsolgt, men får se om den kommer inn igjen snart. Vis den gjør det, ser alt greit ut?

Hvorfor ikke denne: https://prisguiden.no/produkt/corsair-ssd-force-series-gt-120gb-148911

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...