Gå til innhold

Pensjonstrekk i private bedrifter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det avgjer verksemda sjølv, men må fyljga krava i OTP-lova, mellom anna syta for å ha ei pensjonsordning for folk over ein viss stillingsbrøk med ei viss tilsetjingstid (altså ikkje heilt vikarer tilsette berre for nokre veker) når ein er meir enn to tilsette. Verksemda skal yta minst 2 % av løna inntil 12 G (kring 840000 kr) pr år, den tilsette sjølv berre om det er gjort avtale om det ved tilsetjinga, og ikkje meir enn verksemda.

Lenke til kommentar

Nei, arbeidsgjevar SKAL yta 2% av løna di når du har stor nok stilling (20 %, meinar eg, småstillingar på nokre timar pr veke kan haldast utanom) lenge nok (ein vil unngå kravet for folk som er tilsett berre to-tre veker). Kor mykje meir enn det arbeidsytar vil yta er ei avtalesak mellom arbeidstakar og arbeidsgjevar, likeeins kor mykje arbeidstakar skal sjølv yta (men arbeidstakar kan aldri yta meir enn arbeidgjevar, og arbeidsgjevar ikkje meir enn ein viss prosentsats - 8 % trur eg).

Har du månadsløn over 1 G (kring 70000), altså årsløn over 12G (kring 840000) treng ikkje arbeidsytar yta noko som helst for den delen av løna som er høgare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men han kan ikke trekke mer enn 2% av bruttolønnen min?

Han kan ikkje trekkja NOKO i di løn utan etter avtale med deg. Normalt ein del av lønsavtalen, og i prakis svært sjeldan slik avtale vert gjort utan at arbeidsgjevar sjølv spyttar inn meir enn dei lovsette to prosenta han skal ut med. MED avtale kan det trekkjast inntil like mykje som arbeidsgjevar sjølv spyttar inn. Opp til makssummen då, som eg meiner er 8 % på kvar side.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men han kan ikke trekke mer enn 2% av bruttolønnen min?

Han kan ikkje trekkja NOKO i di løn utan etter avtale med deg. Normalt ein del av lønsavtalen, og i prakis svært sjeldan slik avtale vert gjort utan at arbeidsgjevar sjølv spyttar inn meir enn dei lovsette to prosenta han skal ut med. MED avtale kan det trekkjast inntil like mykje som arbeidsgjevar sjølv spyttar inn. Opp til makssummen då, som eg meiner er 8 % på kvar side.

Så hvis jeg sier at jeg ikke vil bli trekt mer enn 2% så går dette bra?

Lenke til kommentar

Du treng ikkje seia eit ord. Skal du trekkjast meir enn 0 % skal det gå klårt fram av arbeidsavtala di/arbeidsreglementet på stadet. I praksis vert slikt berre godteke på arbeidsstader kor arbeidsgjevar sjølv yt meir enn 2 % (som IKKJE skal trekkjast av di løn, men dekkjast av verksemda i tillegg til løna di). Men HAR verksemnda til dømes ein avtale om både verksemda og dei tilsette på den arbeidsplassen skal yta 4 % kvar, gjeld han for alle tilsette som har signert på det (i praksis for alle). Ein del større stader har og ofte eit tilbod av typen:

a) Me yt 2 %, du 0 %

b) Me yt 4 %, du 3 %.

Vel a) eller b).

Vel du a, får du mest i lønnsposen no, vel du b) får du ein god del meir i pensjon.

Lenke til kommentar

Du treng ikkje seia eit ord. Skal du trekkjast meir enn 0 % skal det gå klårt fram av arbeidsavtala di/arbeidsreglementet på stadet. I praksis vert slikt berre godteke på arbeidsstader kor arbeidsgjevar sjølv yt meir enn 2 % (som IKKJE skal trekkjast av di løn, men dekkjast av verksemda i tillegg til løna di). Men HAR verksemnda til dømes ein avtale om både verksemda og dei tilsette på den arbeidsplassen skal yta 4 % kvar, gjeld han for alle tilsette som har signert på det (i praksis for alle). Ein del større stader har og ofte eit tilbod av typen:

a) Me yt 2 %, du 0 %

b) Me yt 4 %, du 3 %.

Vel a) eller b).

Vel du a, får du mest i lønnsposen no, vel du b) får du ein god del meir i pensjon.

Jeg ønsker nå bare å vite: Kan jeg selv uansett i hvilken privat bedrift selv bestemme at jeg vil kun bli trekt 2% av min egen lønn og ikke noe mer enn 2%?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker nå bare å vite: Kan jeg selv uansett i hvilken privat bedrift selv bestemme at jeg vil kun bli trekt 2% av min egen lønn og ikke noe mer enn 2%?

Nei. Normalen er 0 %, men alle verksemder kan setje krav (ved tilsetjinga) om like mykje som verksemda sjølv yt, innan grensa på 8(?) %.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...