MrNorge Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Håper noen her inne kan hjelpe meg med et problem. jeg logger inn på min facebook konto, og får en beskjed om å bekrefte min konto ved hjelp av visa kort?? "We detected some unusually behavior in your account, for your security in order to can access your account please send us all requried informations, the credit card number must be yours or a member of your family. We won't save the credit card in our datebase and won't make any charges. We ask only for verification purpose." Er dette et virus? hvordan fikser jeg dette? (har prøvd en del antivirus program) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Det der lukter veldig av pishing. Har ikke hørt om noe slikt og har heller ikke opplevd det på min FB profil. Ikke oppgi noe helst og tviler sterkt på at Facebook trenger visa nummeret ditt for å bekrefte kontoen din. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 the credit card number must be yours or a member of your family. trolololo.... Her burde det ringe noen bjeller Lenke til kommentar
MrNorge Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Har selvsagt ikke gitt de min kort info.. Men hva er dette for noe tull? og hvorfor vises dette på min fb profil når jeg prøver å logge inn.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Fordi det er pishing, altså noen har "hacket" eller "cracket" Facebook kontoen din og nå prøver de å lure deg til å gi dem Visa kortet ditt slik at de kan tømme Visa kortet, så enkelt er det. Sjekk denne artikkelen i hardware.no. Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Har du gått inn på facebook-cc.com eller noe sånt tull? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Er du sikker på at du kommer inn på facebook.com? Kan være at hosts fila di er blitt endret (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts) slik at facebook.com peker til en phisingside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå