Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenta er i ferd med å miste interessen ... Ikkje braaa! What do?

Anbefalte innlegg

Hei, skal prøve å gjøre dette kort og ikke så rotete (med vekt på *prøve*, hehe). Utelater mye informasjon som kan tid- eller stedfestes for å forhindre søkbarhet samt kjipe tilfeldigheter. Begge er i underkant av 20 år.

Møtte en jente i fjor høst. Begynte å snakke sammen i vår. Under hele denne perioden fokuserte jeg veldig på kommunikasjonen min; jeg var flink til å skape følelsesmessig spenning i samtalene samtidig som jeg var initiativrik og fikk henne til å søke min anerkjennelse. Score, right? Det tenkte hvertfall jeg da vi etter hvert bestemte oss for å møte hverandre på en festival, men akk! Her rotet jeg det skikkelig til!

Men før jeg beskriver denne relasjonsparadigmeskiftende hendelsen, vil jeg si litt om mit forhold til denne jenta. Hun er av den populære typen med et antall på Facebook som må skrives på potensform, men samtidig er hun lei av mentaliteten som dominerer i "de populære kretsene" hun er en del av (Ja, VGS). Hun er veldig selvstendig og ikke redd for å skille seg ut. Hun vektlegger å være hyggelig mot alle, men er ikke redd for å ta igjen hvis noen oppfører seg drit mot henne. Kort sagt en jenteversjon av en alfahann. Da jeg møtte henne første gang var det i på en organisert samling der jeg hadde autoritet i en forsamling, samtidig som jeg hadde en venn der som får meg til å fremstå som sykt mye mer SJEF enn det jeg egentlig er. Godt grunnlag for å skape attraksjon, right? Joda, denne oppfatningen av meg som en autoritet har gitt meg en forholdsvis enkel jobb under samtalene vi førte i vår, men så kom vi til denne festivalen, da ...

Første natt: Vi tar turen til teltet mitt for å sove og det blir kos. Vi tar oss god tid og tar på\beføler hverandre og selv om hun kaster rundt seg med tegn på at hun er keen på meg, lar jeg være å kysse henne en god stund. Så, i det jeg går inn for kysset gjør hun det som skulle vise seg å bli fatalt for meg. Jeg vil ikke si hva nøyaktig det var her, fordi jeg er redd for å bli gjenkjent, men det var en hersketeknikk av meget bad girl\seksuell karakter. Kan godt legge til at vi nå er langt forbi min komfort-sone hva seksualitet angår og at hun over de neste minuttene psykologisk sett får meg fullstendig ned på kne. Der og da tenkte jeg ikke over det annet enn at hun egentlig var ganske heit når hun holdt på sånn. Vi gikk til 2nd base (hun hadde på forhånd egentlig bestemt seg for at hun ikke skulle rote med noen under festivalen, hvertfall det hun sa da hun oppfattet det som at jeg forsøkte å eskalere videre) den natten. Jeg sov med henne hver natt og selv om vi rota også de påfølgende nettene avtok både intensiteten, varigheten og hun ble generelt sett noe mer avvisende sosialt sett.

Det som jeg nå innser skjedde i denne situasjonen var som følger: Hun tok over sjefsrollen i forholdet. Og når jeg sier dette går følgende bilde gjennom hodet mitt:

... Ikkje braa ......

Nå er vi igjen på hver vår side av landet, men én ting er annerledes fra før festivalen: Der hun før tok kontakt med meg minst to ganger daglig for å snakke, har jeg ikke hørt fra henne på snart to døgn. Hun har til og med latt være å svare på den ene meldingen jeg sendte henne! Ikke misforstå meg; dette i eg selv er ingen krise og jeg er sikker på at hun ikke ignorerer meg - MEN det er helt tydelig at hun hennes behov for min oppmerksomhet nå er betydelig redusert og hvis denne trenden fortsetter kan jeg bare gi opp å få denne jenta inn i et forhold.

Da er spørsmålet mitt: Hva kan jeg gjøre for å heve min egen status igjen hos denne jenta? Kommer til å treffe henne til høsten, men sånn jeg ser det er det imperativt at jeg gjør noe med hvordan hun ser på meg relativt fort for å unngå å bli henvist til vennefella på livstid.

Dette BLE ROT og LANGT, baklager det, men jeg håper noen tok seg tid til å lese og har noen gode idéer! :-)

Postet av anonym: 209aa2aa5a37ed74d7d782196e3c565c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg vet hva som ville hevet statusen din: At du sluttet å bry deg om å heve statusen din! Denne mentaliteten er, for å si det mildt, et ekstremt dårlig utgangspunkt når du skal være med en jente lengre enn et one night stand.

Da jeg møtte henne første gang var det i på en organisert samling der jeg hadde autoritet i en forsamling, samtidig som jeg hadde en venn der som får meg til å fremstå som sykt mye mer SJEF enn det jeg egentlig er.

Dette statustullet er noe som kun eksisterer i ditt hode, og jeg vil anbefale deg på det sterkeste å slutte med det. Du har kanskje hørt snakk om dette fra såkalte "PU-artister", men jeg lover deg at hvis hun er ei skikkelig jenta, da kommer hun til å se gjennom alle dine forsøk på å "heve statusen" din. Denne mentaliteten oser av usikkerhet, manipulasjon og umodenhet. For all del, å være en person som er dominant og tar initiativet er viktig - mer eller mindre elementær - hvis du skal skape en seksuell kjemi; jeg er ikke mot disse delene av en ekte manns personlighet.

Nå over til dette på festivalen: Det virker som du gjorde det veldig bra først, men noe skjedde tydeligvis i denne perioden. Jeg ville veldig gjerne visst hvilken hersketeknikk hun benyttet seg av, for det ville gjort det mye enklere og - ikke minst - og å få en mer korrekt tilbakemelding fra min side; jeg ønsker ikke å uttale meg på disse punktene før dataene er inne.

Forresten, husk at det ikke er noe problem å være seksuell uerfaren. Det gjelder bare å ikke late som om du er Hugh Hefner, men å være helt ærlig - dette betyr ikke å smelte og bli en pyse heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet hva som ville hevet statusen din: At du sluttet å bry deg om å heve statusen din! Denne mentaliteten er, for å si det mildt, et ekstremt dårlig utgangspunkt når du skal være med en jente lengre enn et one night stand.

Da jeg møtte henne første gang var det i på en organisert samling der jeg hadde autoritet i en forsamling, samtidig som jeg hadde en venn der som får meg til å fremstå som sykt mye mer SJEF enn det jeg egentlig er.

Dette statustullet er noe som kun eksisterer i ditt hode, og jeg vil anbefale deg på det sterkeste å slutte med det. Du har kanskje hørt snakk om dette fra såkalte "PU-artister", men jeg lover deg at hvis hun er ei skikkelig jenta, da kommer hun til å se gjennom alle dine forsøk på å "heve statusen" din. Denne mentaliteten oser av usikkerhet, manipulasjon og umodenhet. For all del, å være en person som er dominant og tar initiativet er viktig - mer eller mindre elementær - hvis du skal skape en seksuell kjemi; jeg er ikke mot disse delene av en ekte manns personlighet.

Nå over til dette på festivalen: Det virker som du gjorde det veldig bra først, men noe skjedde tydeligvis i denne perioden. Jeg ville veldig gjerne visst hvilken hersketeknikk hun benyttet seg av, for det ville gjort det mye enklere og - ikke minst - og å få en mer korrekt tilbakemelding fra min side; jeg ønsker ikke å uttale meg på disse punktene før dataene er inne.

Forresten, husk at det ikke er noe problem å være seksuell uerfaren. Det gjelder bare å ikke late som om du er Hugh Hefner, men å være helt ærlig - dette betyr ikke å smelte og bli en pyse heller.

Takk for svar! Det første du skriver er det jeg har tenkt en del selv: For å lykkes med "statustullet" må det komme naturlig og det skal ikke være noe jeg bevisst bryr meg om eller tenker på. Det er også dette jeg prøver å oppnå, men jeg kan være bevisst på kommunikasjonen min samtidig som jeg er meg selv!(Dette har hvertfall fungert godt for meg de siste årene. For å "renvaske" meg; jeg har ikke gjort noe jeg ikke gjør med alle andre, dvs. ting jeg startet med for å få slutt på å bli mobbet.) Det er dette jeg har prøvd på og det ble jeg veldig glad for da det kom frem at hun veldig godt vet hvordan PUAer opererer. Presenterte som jeg gjorde over fordi jeg forventet et PUA-svar her! :-) (Hehe, nå følte jeg meg veldig busta for å være veldig umoralsk!)

Til festivalepisoden. Jeg kommer ikke til å beskrive den konkret av åpenbare årsaker, men følgende informasjon burde holde: Den spilte på min manglende erfaring og hun gjorde en kombinasjon av ting for å etablere seg selv som "sjef" i senga og jeg føler at hun egentlig lekte med meg der og da. Jeg gjorde en feil i ikke å akseptere min manglende erfaring (selv om jeg var åpen om den) og disse to tingene resulterte egentlig i at jeg mistet alt initiativ. Problemet oppsto for alvor da jeg lot hun beholde dette overtaket (og jeg min mangel på initiativ) gjennom festivalen og med dette gjorde meg selv mindre interessant. (jeg tenker "thrill of the chase"-mentalitet, hvertfall!) Men DENNE situasjonen er kun av sekundær interesse, for hvis jeg er så heldig at den oppstår igjen er jeg klar over hva som gikk feil forrige gang!

Det jeg nå er interessert i er et konkret grep jeg kan gjøre for å hindre fullstendig avvisning og få kommunikasjonen på fote igjen! Problemet består i: jeg kan ikke fysisk treffe henne, jeg kan ikke snakke med henne ansikt til ansikt og løse problemet ved å være meg selv. Derfor må jeg være litt kynisk og gjøre noe lurt noe. Jeg vil ikke at hun skal huske festival-meg og bygge forventninger på denne personen før vi møtes til høsten. Hvorfor skulle jeg ville det, når jeg vet den "vanlige" meg er så utrolig mye bedre!

Postet av anonym: 29d290251a503412a0c0a3ce630797c0

Lenke til kommentar

Og jo! en ting til! Jeg klarte også å sende verdens mest tøffel hadet-melding før jeg dro. Den kan ha bidratt til situasjonen da den representerer "nye-meg" sitt inntog i den gamle kommunikasjonsplattformen vår ...

Hun: Hei, takk for en fin festival, det var koselig. (kort og konsist)

Meg: Bla bla bla bla <-- alt for mye anerkjennelse av henne og big wall of text.

Meldingene er selvfølgelig kraftig omskrevet : )

Lenke til kommentar

Du tenker og overanalyserer for mye.

Kan være flere grunner. Hun var bare ute etter tilfeldig moro, hun har type hjemme, dere bor på hver deres side av landet.

Jeg tror du ubevisst setter henne på en pidestall. At du må være alfahann og heve statusen din for å være på samme "nivå" som henne. Kanskje hun gjennomskuet dette?

Kan jeg spørre om hva du skrev i meldingen til henne?

Lenke til kommentar

Og jo! en ting til! Jeg klarte også å sende verdens mest tøffel hadet-melding før jeg dro. Den kan ha bidratt til situasjonen da den representerer "nye-meg" sitt inntog i den gamle kommunikasjonsplattformen vår ...

Hun: Hei, takk for en fin festival, det var koselig. (kort og konsist)

Meg: Bla bla bla bla <-- alt for mye anerkjennelse av henne og big wall of text.

Meldingene er selvfølgelig kraftig omskrevet : )

Det virker, i alle fall fra min synsvinkel, som om du kanskje bare bør ta erfaringene du har fått fra denne hendelsen, og rett og slett komme deg videre. Det virker som om hun vet hvor hun har deg - en som ikke er helt komfortabel. Med tanke på at hun har MANGE å velge i, skulle det ikke forundre meg at hun allerede har gått videre.

Jeg sier ikke at det er helt umulig å få henne interessert igjen, men hvorfor ville du gjort noe sånt, egentlig? Det kommer til å involvere masse tid og arbeid, noe du heller kan bruke på å finne deg ei ny jente. Ironisk nok er det ofte når du kommer deg videre og ikke føler deg så desperat for ei spesiell jente, at hun faktisk blir interessert.

Endret av cissaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...