Gå til innhold

Hjelp til kjøp av NAS

Anbefalte innlegg

Jeg begynner og gå tom for lagringsplass på både pc og den eksterne hdd, samtidig som jeg ikke vill ha flere eksterne hdd.

Så da har jeg skjønt at NAS er den beste løsningen. Men dette kan jeg yterst lite om.

Det jeg i prinsippet jeg vil ha er:

- Den skal kunne koble seg til det trådløsenettverket trådløst. Altså, ikke noe kabel fra routeren...

- Jeg også vill ha muligheten til er og "logge meg på" harddisken hvis jeg er på besøk for og vise bilder, musikk laste ned en film til der jeg nå måtte befinne meg.

Tja, det er vell det eneste jeg kan komme på at jeg vil ha.

Så hva trenger jeg?

Ang lagrings kapasitet så hadde jeg sett for meg en 4 brønners kanskje, sånn at jeg kan starte med 1 eller 2 3TB hdd også utvide etterhvert.

Endret av ondskapen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter fryktelig med å se noe poeng i ett trådløst NAS da denne boksen stort sett aldri behøver å røres.

Et NAS tilknyttet en router via gigabit ethernet vil jo være tilgjengelig via trådløst på routeren så at NAS'et også skal være trådløst blir uhm.. litt bortkastet.

Uansett, hvis du ser etter 4bay løsninger så er det Synology, Qnap og Netgear som leverer de mest kosteffektive løsningene. http://www.smallnetbuilder.com er ett godt sted å begynne hvis du vil lese om NAS. Hvis du følger med litt så er det stadig tilbud på forskjellige modeller med og uten disker.

Vær obs på å plukke disker som er kompatible med NAS'et du velger da ikke alle disker fungerer på slike bokser. Produsenten av NAS'et har alltid kompatibilitetslister som bør sjekkes først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...