Gå til innhold

Beste virtualiseringssoftware

Anbefalte innlegg

Jeg er på utikk etter noe viritualiseringsprodukt som jeg kan bruke til å kjøre enkelte serverfunksjoner fra XP på, jeg ønsker mao å viritualisere XP på enten win7, eller win 2800 server. Jeg trenger ikke noe veldig avansert, bare noe enkelt greit og robust som kjører XP. Noen tips til hva jeg kan bruke?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begrepene "beste" og "ikke noe veldig avansert" er motstridende ønsker.

Den beste programvaren er ofte den som er mest avansert.

Anyway, Virtualbox funker greit for meg.

Ok, hva, sånn oversiktsmessig, er det jeg går glipp av med en enklere variant?

AtW

Lenke til kommentar

Et tips er å installere med Virtual PC VHD først.

Test denne - er du fornøyd med den ok.

..

Hvis ikke:

Kan både VirtualBox og VMware konvertere Microsoft Virtual PC VHD hdd filen til sitt 'eget' format.

Du slipper å reinstallere XP , bare konverter virtual HD formatet av filen til XP installasjonen gjort med Microsoft VPC til en av de andre og fortsett å prøv neste med ny konvertert virtuell harddisk fil.

Lenke til kommentar

Xp mode "er" ms virtual pc.

Greia mes xp mode er at det er en ferdig xp pro virtuell pc.

Eneste man gjør ved oppstart av den er og bestemme passordet på XPMUser brykerwn den aut er satt opp med.

Så får man også publiserte applikasjoner fra den virtuelle xp til win7

aut satt opp, derav navnet xpmode.

Lenke til kommentar

Jeg har vært fan av VmWare i mange år nå. Både VmWare Server (som er gratis) og VmWare Workstation er gode programmer for visualisering.

Har også testet ut VirtualBox som også egentlig er helt greit, men sverger til VmWare som det programmet jeg bruker daglig.

Har flere virtuelle servere kjørende 24/7/365 på en server her hjemme, og så bruker jeg denne andre serveren til å kjøre virtuelle test pcer.

Har også Vmware Workstation på en av de bærbare.

Bakdelen med Workstation (som er bedre enn VmWare server, etter min mening) er at det koster litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...