Gå til innhold

Mic og litt annet utstyr jeg trenger hjelp til

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lyst på mic til mitt D7000. En trådløs som personen som blir filmet kan gå med hele tiden og sendes til kamereaet eller noe i den duren. Noen som vet om noe der?

jeg har også lyst på noe nikon tøy(kaps, t-skjorte) men finner bare veldig lite.

har også et annet spørsmål som ikke har noe med utstyr å gjøre.

hvis jeg skal filme eller ta bilder vil jeg ha den effekten som denne filmen har, hvordan får jeg det til?

http://www.youtube.com/watch?v=xFIqVCmZ8sg&NR=1

Endret av Simen88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg har lyst på mic til mitt D7000. En trådløs som personen som blir filmet kan gå med hele tiden og sendes til kamereaet eller noe i den duren. Noen som vet om noe der?

Det finnes et betydelig utvalg trådløse mikker, men det letteste er nok å gjøre opptak med flere systemer og synkronisere lyden manuelt etterpå.

Hvis jeg skulle hatt en person som vandrer rundt og prater, ville jeg enten gitt vedkommende en lydopptaker til å prate i (Zoom H1, for eksempel) eller eventuelt gitt personen en mygg kobla på en opptaker gjemt bort i en jakkelomme eller noe slikt. Ville også tatt opp lyden med kameraets mikrofon for å kunne sammenligne bølgeformene i redigeringsprogrammet for å synkronisere. Det er å anbefale å også ta opp noen lyder fra omgivelsene som kan mikses sammen med stemmen, hvis ikke vil det fort virke litt unaturlig.

jeg har også lyst på noe nikon tøy(kaps, t-skjorte) men finner bare veldig lite.

Hvorfor vil du være vandrende reklameplakat?

Uansett, googla "Nikon merch" og fant følgende:Nikon Store -- Logo Itmes

har også et annet spørsmål som ikke har noe med utstyr å gjøre.

hvis jeg skal filme eller ta bilder vil jeg ha den effekten som denne filmen har, hvordan får jeg det til?

Hvilken effekt sikter du til? Farger og kontraster? Eller noe annet?

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...