cinax Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei ! Har akkurat pakken opp igjen fra lan, starter pcen,logger inn og da kommer det en gul trekant og ingen internett tilgang. Har prøvd å deaktivert/aktivert nettverkskort, men dette hjelper ikke. Har også prøvd tp'en i en annen maskin,slått av/på modem/router, men dette hjelper heller ikke. Så lurte jeg på om noen her har hatt dette problemet ? Og hva de gjorde. Eller om noen har noen forslag til hva jeg skal gjøre ? takk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) gul trekant og "begrenset tilgang" indikerer normalt at det er fysisk kontakt/tilkobling til et nettverk, men at det mangler nettverksadresse (mest typisk). Har du satt opp statisk IP-adresse mens du var på LANet kansje? I så fall må du enten endre dette tilbake til automatisk tildeling (eller evt. manuelle instillinger som er korrekte for DITT nettverk). Ellers bør du gjerne også nevne om det er kablet eller trådløst nettverk om du trenger videre hjelp. et screenshot av IPCONFIG er også ikke dumt om du legger med.' Howto: http://www.simpson.edu/is/accounts/ipconfig.html -Stigma Endret 5. juli 2011 av Stigma Lenke til kommentar
cinax Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg bruker kabel til pc'en ja. Hva er statisk ip adresse ? og i så fall hvordan endrer jeg tilbake dette? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hvis du går til "Network Connections", høyreklikker på nettverks-tilkoblingen og velger "Properties". Da under General tabben blar du ned i den listen under til du finner "Internet Protocol (TCP/IP)". Velg den og trykk "Properties" rett ved siden av. Her velger du "Obtain an IP addresse automatically". Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Se på bilder herfra (først bildet gjelder for windows maskiner): http://corz.org/comms/hardware/router/static.ip.address.php I ditt tilfelle skal sansynligvis instillingene setes til automatisk på begge to. Husk at det er ipv4 du skal endre på. ipv6 er som regel ikke relevant til å bruke enda på de aller fleste typer oppsett. -Stigma Endret 5. juli 2011 av Stigma Lenke til kommentar
cinax Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Har sjekka, de sto på automatisk.. Men når jeg skriver ipconfig/release kommer det windows ip konfigurasjon, så skjer det ikke noe mer.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Har sjekka, de sto på automatisk.. Men når jeg skriver ipconfig/release kommer det windows ip konfigurasjon, så skjer det ikke noe mer.. Jaha? ipconfig listen er helt tom? (etter at det står windows ip configurasjon altså). I så tilfelle så er det ingen aktiv TCP/IP enhet på maskinen. Det vil jeg tro kommer av en av disse grunnene (i rekkefølge etter hva som er mest typisk): - Det er ingen installert nettverkkort på maskinen (du trenger i så fall å installere drivere) - Det er installert kort, men det er deaktivert (sjekk status under nettverksforbindelser i kontrollpanelet) - Det er kort installert, og det er aktivt, men IPv6 protokollen er av en eller annen grunn ikke installert/fjernet fra kortet, eller deaktivert (haken fjernet fra boksen). Dette kan du sjekke ved å høyreklikke og gå inn på egenskaper for nettverkskortet. Ta gjerne screenshots av dette og legg dem ut dersom du er usikker på hvordan du skal tolke det du ser når du sjekker de tingene jeg sa over. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå