Gå til innhold

Ny budskjett stasjonær PC 5-6000

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må nå gå til innkjøp av ny PC, siden den bærbare er på kanten til å knekke sammen. Og siden jeg vil få mer for pengene ved å kjøpe en stasjonær, og skjeldent har PCen utenfor huset, tenker jeg gå for en stasjonær PC.

Jeg drev en del med gaming før, men dette er noe som har minket veldig (spiller vel egentlig aldri), men vil gjerne at det skal ha mulighet for å spilles på hvis noe spesielt dukker opp. Men nei, ingen primær gaming PC.

Ellers blir det litt bilderedigering (Lightroom/Photoshop). Samtidig som de standar tingene, overføring av tyngre tiler, film, musikk og blablabla. Har en QNAP-NAS som det går litt overføring imellom.

Har ikke vært på data markedet på veldig lenge, så skulle gjerne hatt noen tips til en aktuell og god PC. Vil helst ha den ferdig montert fra f.eks komplett, da jeg ikke har så lyst til å sette en PC sammen akkurat nå, og blir enklere.

PRIS: 5000-6000 men kan prøve å strekke meg litt hvis det er verdt det. Trenger ingen monster PC, men en som duger og som er kjapp.

Takker for all hjelp =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du tenker på tråden "Den perfekte PC-pakke & bærbare", virker som veldig gode PCer begge de 2, og den til 5000,- ville sikkert passet meg helt perfekt.

Derimot skulle jeg helst hatt PCen ferdig bygget fra f.eks komplett. Og det så ikke ut som om alle delene kunne kjøpes derifra.

Komponentene:

Kabinett: Antec One Hundred

Prosessor: AMD Phenom II X4 955 BE

Skjermkort: Asus Radeon HD 6870 DirectCU

Hovedkort: Asus M4A87TD/USB3

Minne: Kingston HyperX 1600MHz 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 500GB

SSD: Intel 320 Series 40GB

Optisk drev: LG GH22NS50

Strømforsyning: Corsair CX 500W

Så er vel igne som har noen tips til hvilke komponenter som kunne byttes ut slik at jeg kunne kjøpt den ferdig bygget fra en eller annen butikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...