Scuba Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hei! Jeg driver og skal lage meg en Mp3 spiller av en gammel PC jeg har. Jeg skal bruke Win2000 som OS, jeg vet at det er mulig og "rippe" windowswn ned til det minimale men vet ikke hvordan. Noen som kan dette. Jeg skal ha bort alt som er unødvendig og som ikke kan skape komplikasjoner når jeg kjører Winamp pluss div plugins. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Du får vel installere bare det som er nødvendig å deaktivere resten i services.msc Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hvis du ikke er fantaisk angående 2000 vil jeg anbefale Windows PE(les:XP). Dette er en totalt nedstrippa verson av windows(får ikke engang startmenyen :o ), krever litt "hacking" for å få det opp hvis du har vrient lydkort(fleste går det greit med) og du må også trikse litt for å få den ned på harddisken(ikke vansklig, ligger guide på nettet). men dette er vel så nerme du kommer et "rent" windows. (men hvorfor ikke kjøre 98? tar mye mindre plass så du vil få flere mp3 på disken :wink: ) Lenke til kommentar
LurveLeif Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Deaktiver diverse i gpedit.msc også, så vil det nok hjelpe. Kjør også evt msconfig og deaktiver alt du ikke trenger. Finnes også masse guider på nettet + programmer som TweakUI. Anbefales! Lenke til kommentar
Scuba Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Takker så mye for alle savarene. Jeg satt og prøvde med et prog som heter TweakAll men fikk ikke gjort de tingene jeg vat ute etter. Hva inneholder filen services.msc/gpedit.msc (Er det mye galt jeg kan gjøre der?) Windows PE...? Det greieste hadde vel egentlig vert og kjørt Linux på den maskinen men jeg har ikke noe peiling på Linux så derfor valgte jeg og bruke win2000. Jeg har gjort en test med win98 tidligere men den ble alt for ustabil. Maskinen skal styres med hjelp av et VFD og en fjernkontroll så det er jo mye "søppel" jeg ikke trenger i windowsen. Har dere noen linker til noen av de guidene dere nevnte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå