magnkra Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei! Jeg har nå gått til innkjøp av 3D-tv med aktive briller (Samsung UE46D6705). Tenkte jeg skulle teste 3D effekten ... jeg vet at 3D-effekten (effekter som går "ut" av skjermen) kun kan oppnås gjennom 3D-filmer som f.eks: http://www.elkjop.no/product/filmer-og-serier/filmer-blu-ray/BDVDALICEW3D/alice-i-eventyrland-3d-2d-blu-ray , eller gjennom 3D-klare spill på xbox360/Ps3 som f.eks: http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spill-playstation-3/PS3KILLZ3/killzone-3-ps3 , eventuelt 3D-sendinger ala Viasat. Men det må jo være mulig å laste ned 3D-filmer. Det er jo blueray-filmer med 3D effekter lagt på/filmet med stereoskopisk kamera. Kan jeg laste ned slike filmer i f. eks .mkv-format og så spille av gjennom pcen via vga/hdmi-kabel, og så se 3D på skjermen? Eller må jeg gjøre det gjennom en 3D-Bluerayspiller som støtter minnepenn og .mkv avspilling? Må jeg på pcen da ha 3D-klart skjermkort også? Er ny på dette så håper på gode svar Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg er ganske sikker på at du må ha et 3D kompatibelt skjermkort ifra NVidia eller ATI. Jeg er også 100% sikker på at du må bruke en hdmi (v1.4) kabel. Finner du ut hva slags skjermkort du har så kan man google videre. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hei Er det rett modellnummer du har der? Uansett, jeg har 7 serien med 3d å smart tv. Jeg lastet ned en 3d film, å streamet over nettverket med allshare. Det fungerte like bra som å se fra blueray spilleren. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 6. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Jeg er ganske sikker på at du må ha et 3D kompatibelt skjermkort ifra NVidia eller ATI. Jeg er også 100% sikker på at du må bruke en hdmi (v1.4) kabel. Finner du ut hva slags skjermkort du har så kan man google videre. Jeg har en Asus bærbar som ikke har 3D-skjermkort. Kan jeg sette inn dette nå i etterkant? Er det dyrt? HDMI 1.4 har jeg ikke... det må jeg selvfølgelig ha ... men da kommer det problemer igjen da oppløsningen fra min pc via hdmi blir helt forferdelig kornette og bildet strekkes feil... vet du hvorfor? Hei Er det rett modellnummer du har der? Uansett, jeg har 7 serien med 3d å smart tv. Jeg lastet ned en 3d film, å streamet over nettverket med allshare. Det fungerte like bra som å se fra blueray spilleren. Rett modellnummer ja, eventulet D6705/muligens D6750, men det har ingen betydning... Hva slags filformat var filen, og er den 1080 eller 720? Ser det ligger mye 720 anaglyph (rød grønn) filmer, men er det dette som er riktig? Skal det ikke være 1080 når det er 3D? Har du 3D-skjermkort btw? Endret 6. juli 2011 av magnkra Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Filen er mkv å filmen er 1080 ja. Vis du har smart-tv så trenger du kun å koble tv-en opp til nettverket å instalere et program fra samsung sine sider som heter allshare på pc-en din. Der legger du inn filmen du eventuelt har lastet ned. Så er det bare å gå inn på allshare på tv-en. Vips så kommer alle filmene du har lakt inn frem på tv-en. Har ikke noen ting å si hvilken pc du har. Tv-en støtter de fleste filformatene. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Rett modellnummer ja, eventulet D6705/muligens D6750, men det har ingen betydning... Hva slags filformat var filen, og er den 1080 eller 720? Ser det ligger mye 720 anaglyph (rød grønn) filmer, men er det dette som er riktig? Skal det ikke være 1080 når det er 3D? Oppløsningen har ikke så mye å si på om det blir 3D eller ikke, det må ikke være HD for å få 3D, men jo høyere oppløsning jo penere blir det jo. Anaglyphe 3D filmer er ikke det du skal teste med, disse er for folk UTEN 3DTV. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 ok, takk skal dere ha. Ble noe klokere... skjønner at det ikke er så mye 3D der ute ennå... ganske overaskende med tanke på at det snart har eksistert i 2 år:/ Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Det er en app på tv-en med 3d filmer som du streamer direkte på tv-en. Bare koble tv-en til nettet så kan du se hva du finner. Når det gjelder 3d filmer på nett så tar de enormt mye plass i forhold til vanlige hd filmer. Jeg har Avatar 3d å den tar f-eks 17,9 GB Vet ikke om andre 3d-filmer tar mye plass. Men uansett så jeg forstår godt at folk ikke gidder å laste sånne ting opp når filene blir så store. Endret 9. juli 2011 av Aykon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå