Gå til innhold

Førerprøveruter i Bergen + generelle tips?

Anbefalte innlegg

Hva er typiske ruter å kjøre på oppkjøring i Bergen (fra Fyllingsdalen)?

Hadde vært veldig fint om de som har hatt prøven kan fortelle hvor dere kjørte, så har jeg noen spesifikke øvingsruter å ta utgangspunkt i.

Ellers, hva slags ting bør øves på? Hva stryker folk generelt på? Og hva er typiske tilbakemeldinger fra sensor? Hva kan man stryke på, bortsett fra opplagte brudd av trafikkregler? Vet at man kan stryke ved å kjøre uøkonomisk og ikke miljøvennlig, hvordan unngår man dette?

Setter stor pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvordan man kan stryke på å kjøre uøkonomisk, men jeg antar det kanskje går på mye gass og bremsing. Det man stort sett kan stryke på bortsett fra brudd av trafikkregler først å fremst manglene forståelse for trafikkbildet. Jeg antar økonomisk kjøring blir en konsekvens av å tilpasse seg trafikkbildet i form av avpassing av oppbremsing/akselerasjon i forhold til hva som kommer fremover i vegen.

Jeg kjørte forøvrig en runde fra Fyllingsdalen mot Bønes og sjølinjen. Kom til krambua og tok av mot Paradis. Over Birkelundstoppen og til venstre mot Danmarksplass ved Haukeland. Hadde også et sted hvor jeg parkerte, uten at jeg husker hvor det var. Fikk litt kritikk for å kjøre i 55-60 i 50-sonen, men en god forståelse og lite annet å pirke på fikk meg gjennom.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvordan man kan stryke på å kjøre uøkonomisk, men jeg antar det kanskje går på mye gass og bremsing. Det man stort sett kan stryke på bortsett fra brudd av trafikkregler først å fremst manglene forståelse for trafikkbildet. Jeg antar økonomisk kjøring blir en konsekvens av å tilpasse seg trafikkbildet i form av avpassing av oppbremsing/akselerasjon i forhold til hva som kommer fremover i vegen.

Jeg kjørte forøvrig en runde fra Fyllingsdalen mot Bønes og sjølinjen. Kom til krambua og tok av mot Paradis. Over Birkelundstoppen og til venstre mot Danmarksplass ved Haukeland. Hadde også et sted hvor jeg parkerte, uten at jeg husker hvor det var. Fikk litt kritikk for å kjøre i 55-60 i 50-sonen, men en god forståelse og lite annet å pirke på fikk meg gjennom.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...