Gå til innhold

Hjelp til slanking?

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 16 som har astma, og har lenge brukt dette som en unnskyldning på å ikke trene. Jeg er ca. 186 høg og veg ca 95 kg, så nå vil jeg slanke meg, men har problemer med motivasjon.

Jeg et ganske usunt og trener så og si ingenting, pga jeg ikke liker og trene på treningssenter eller andre plasser det er mye folk.

noen som har tips? vet jeg ikke har fått med alt som er viktig i teksten, men er bare å spørre :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke å spise sunt hvis du fortsatt spiser for mye (Dvs. mer enn hva kroppen din trenger). Hvordan er kostholdet ditt en vanlig dag?

Riktig. Man kan leve på donuts og cola i en måned, men allikevel gå ned i vekt. Det handler om å regulere mengden – ikke å spise et tonn om dagen med "sunne" ting.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å spise sunt hvis du fortsatt spiser for mye (Dvs. mer enn hva kroppen din trenger). Hvordan er kostholdet ditt en vanlig dag?

Frokost, middag og kveldsmat er som-regel vanlig sunn mat, det er mer junkfood til lunsj og mye søtsaker, og for meg er det nokk ikkje så lett som alle skal ha det til selv om jeg vet hva jeg kan endre :-S

Lenke til kommentar

Du må være innstilt på å slutte. Ikke drøy det til dagen etter, men start i dag! Ikke noe mere junkfood og søtsaker. Ha heller én dag i uken du kan kose deg litt. Ikke la det bli hver dag.

Ikke la det være et alternativ engang, når du går forbi godterihylla på butikken. Ikke tenk deg om hvor deilig det hadde vært. Bare gå rett forbi.

Det er når du begynner å tenke deg om at dette klarer du ikke, eller dette blir vanskelig at det faktisk blir vanskelig. Allerede etter et par dager uten vil kroppen din bli vant til å ikke få den dosen med sukker, så suget blir mindre for hver dag som går.

Har selv tatt av ca 12 kilo på samme måte. Jeg vet du klarer det :) Og det vet du også!

Lenke til kommentar

Jeg foreslår du setter deg bittelitt inn i hva kalorier og slikt i mat går ut på. Man trenger ikke være treningsnarkoman/ernæringsspesialist for å kunne nyttiggjøre seg av slik kunnskap. En person av ditt kjønn, høyde og aktivitetsnivå trenger så og så mye av et daglig inntak kalorier; se f.eks. her.

Dernest kan du prøve å lese deg litt opp på etiketter og andre steder om hvor mange kalorier som er i hva du spiser. Skriv det ned i en notisblokk for å få oversikten. Dernest vil du nok se at du får i deg mer enn hva du burde/trenger ila. en dag.

Og jeg gjentar; man trenger ikke være sykelig opptatt av trening/livsstil for å telle litt kalorier.

Lenke til kommentar

Jo, det er bare snakk om vane. Bare holde seg unna butikken når man har lyst på noe godt. ALdri kjøpe smågodt osv.

Også begynn å jogg/tren regelmessig. Er alltid tyngst på begynnelsen men får du en fast rytme, f.eks 30 min hver dag så går det av seg selv.

Lenke til kommentar

Du må være innstilt på å slutte. Ikke drøy det til dagen etter, men start i dag! Ikke noe mere junkfood og søtsaker. Ha heller én dag i uken du kan kose deg litt. Ikke la det bli hver dag.

Ikke la det være et alternativ engang, når du går forbi godterihylla på butikken. Ikke tenk deg om hvor deilig det hadde vært. Bare gå rett forbi.

Det er når du begynner å tenke deg om at dette klarer du ikke, eller dette blir vanskelig at det faktisk blir vanskelig. Allerede etter et par dager uten vil kroppen din bli vant til å ikke få den dosen med sukker, så suget blir mindre for hver dag som går.

Har selv tatt av ca 12 kilo på samme måte. Jeg vet du klarer det :) Og det vet du også!

Ja, du har ett poeng der. Tusen takk for hjelpen, tror virkelig at det er dette som skal til :-)

Lenke til kommentar

Ja, du har ett poeng der. Tusen takk for hjelpen, tror virkelig at det er dette som skal til :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...